هشدار یک توسعه دهنده بازی به دارندگان پردازنده‌های Core i9 اینتل


هشدار یک توسعه دهنده بازی به دارندگان پردازنده‌های Core i9 اینتل

اخیراً بازی Outpost: Infinity Siege ظرف تنها چند روز دومین وصله خود را دریافت کرده است اما هنوز در برخی صحنه ها کرش می‌کند. عجیب اینکه توسعه‌دهنده آن پرده از وجود یک مشکل جدی برداشته و توصیه کرده دارندگان سریع‌ترین پردازنده نسل چهاردهمی اینتل...

اخیراً بازی Outpost: Infinity Siege ظرف تنها چند روز دومین وصله خود را دریافت کرده است اما هنوز در برخی صحنه ها کرش می‌کند. عجیب اینکه توسعه‌دهنده آن پرده از وجود یک مشکل جدی برداشته و توصیه کرده دارندگان سریع‌ترین پردازنده نسل چهاردهمی اینتل آن را داون کلاک کنند.

ظاهراً مشکل کرش کردن و سیاه شدن صفحه در بازی Outpost: Infinity Siege آنقدر جدی است که Team Ranger را مجبور کرده به کاربران توصیه کند اگر پردازنده Core i9 نسل سیزده یا چهارده دارند، موقتاً فرکانس آن را به 5 گیگاهرتز کاهش بدهند. این توسعه‌دهنده در توضیحات وصله‌ها به وجود مشکلات با اولویت بالا اشاره کرده است.

کرش کردن مرموز بازی Outpost: Infinity Siege

گزارش‌ها در فروم‌ها و حتی صفحه استیم این بازی حاکی از وجود مشکل ناپایداری و عملکرد ضعیف‌تر از انتظار است و بخش قابل توجهی از گیمرها به شدت ناراضی هستند. برای نمونه برخی گیمرها به دفعات خطای حافظه ویدئویی دریافت می‌کنند و بازی کرش می‌کند که نمی‌تواند اتفاق قابل چشم‌پوشی باشد.

با وجود اینکه در حال حاضر همه این مشکلات به خود بازی نسبت داده می‌شود، اما توسعه‌دهنده آن به طرز عجیبی به گیمرها توصیه کرده فرکانس پردازنده‌های نسل سیزدهمی یا چهاردهمی خود را به طور دستی کاهش دهند، از همین رو شاید ریشه مشکل در سخت‌افزارهای اینتل نهفته باشد. همین ماه گذشته بود که گزارش‌هایی درباره مشکل پاور لیمیت پردازنده‌های نسل چهاردهمی اینتل و ارائه آپدیت بایوس جدید برای رفع آن منتشر شد.

هشدار یک توسعه دهنده بازی به دارندگان پردازنده‌های Core i9 اینتل

رسانه Tom’s Hardware می‌گوید این مشکل گریبان‌گیر آنها نیز شده است و حتی در بازی‌های دیگری از جمله Alan Wake 2 ،Hogwarts Legacy ،Horizon Zero Dawn ،Immortals of Aveum ،Metro Exodus Enhanced Edition و The Last of Us Part 1 آن را تجربه کرده‌اند.

در همین رابطه بخوانید:

- علت کرش کردن پردازنده‌های Core i9-13900K و i7-13700K اینتل مشخص شد

به نظر می‌رسد این مشکل مربوط به همان تنظیم‌شدن خودکار پاور لیمیت پردازنده بر روی عدد غیرواقعی 4096 وات باشد که تقریباً در تمامی مادربردهای سازگار با نسل چهاردهم مشاهده است. این مشکل باعث می‌شود هنگامی که پردازنده تحت لود شدید قرار بگیرد، با ناپایداری مواجه شود که کرش کردن بازی می‌تواند از عواقب آن باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همه زنان اوس موسی پایتخت / زن بازیگرش جذاب تر بود یا خانم مدل؟!