ناکامیِ حزب اردوغان در انتخابات شهرداری‌ها


ناکامیِ حزب اردوغان در انتخابات شهرداری‌ها

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در واکنش به نتایج انتخابات گفت: «متأسفانه به نتیجه‌ای که امیدوار بودیم نرسیدیم. اما انتخابات محلی برای ما پایان نیست، بلکه یک نقطه عطف است».

رئیس جمهور ترکیه بعد از مشخص شدن شکست حزب عدالت و توسعه در انتخابات شهرداری‌های این کشور، از حاصل نشدن نتیجه مطلوب ابراز تأسف کرد.

به گزارش فارس، شبکه «المیادین» بامداد دوشنبه گزارش داد که با شمارش ۹۰ درصد آراء مأخوذه در انتخابات شهرداری‌های ترکیه، حزب حاکم این کشور (عدالت و توسعه) متحمل شکست در برابر حزب اپوزسیون (جمهوری‌خواه خلق) شد.

خبرنگار المیادین از ترکیه گزارش داد که حزب جمهوری‌خواه خلق اکنون کنترل اکثر شهرداری‌های اصلی ترکیه را، بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات، به دست خواهد گرفت.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز در واکنش به این نتایج گفت: «متأسفانه به نتیجه‌ای که امیدوار بودیم نرسیدیم. اما انتخابات محلی برای ما پایان نیست، بلکه یک نقطه عطف است».

اردوغان با بیان اینکه اراده مردم ترکیه در پای صندوق‌های رأی آشکار شد، توضیح داد: «پیام ملت را از صندوق های رای گرفتیم. نتایج انتخابات شهرداری‌ها را با صراحت تحلیل خواهیم کرد و خود را با نقد سازنده بررسی می‌کنیم». به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی همچنین افزود: «این یک دستاورد بزرگ برای دموکراسی ما است که چنین انتخاباتی داشته باشیم که در آن شهروندان به دلخواه خود رأی دهند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک روز مرد به معلم با انواع پیام ها و متن های رسمی و صمیمی