پوتین می‌خواهد وارد حوزه بازی‌سازی شود


پوتین می‌خواهد وارد حوزه بازی‌سازی شود

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تمایل دارد تا یک اکوسیستم مستقل برای بازی در این کشور ایجاد شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور باسابقه روسیه، تمایل به ایجاد یک اکوسیستم مستقل گیمینگ در این کشور، تامین مالی شبکه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را دارد تا شرایط ساخت «کنسول‌های بازی ثابت و قابل حمل» نیز فراهم شود. این خبر توسط منابع نزدیک به دولت روسیه فاش شد و گویا این کشور می‌خواهد برای دور زدن تحریم‌های خارجی، شرایط تولید «کنسول‌های بومی» را مهیا کند.

در مجموعه‌ای از گزارش‌های منتشر شده توسط رسانه «پی‌سی گیمر» (PC Gamer)، مشخص شد که «ولادیمیر پوتین» به تمایل خود برای ایجاد یک اکوسیستم بازی متشکل از سخت‌افزار، نرم‌افزار و شبکه ابری برای پشتیبانی از گیمرهای روسی تاکید کرده است. «پوتین» در خلل نشست اقتصادی اخیر به دولت خود دستور داد که بررسی موضوع تولید «کنسول‌های بومی» را شروع کند، درخواست را مورد تحلیل قرار دهد و یک جدول زمانی واکنش‌محور را طراحی کند. اما ادعا شده است که «ایجاد چنین سیستمی» حدود 1 تا 10 سال طول می‌کشد.

نشریه خبری روسی «کومرسانت» همچنین اضافه کرد در حال حاضر «هیچ صلاحیتی» در روسیه برای ایجاد اکوسیستم مستقل گیمینگ وجود ندارد. روسیه یکی از فعال‌ترین کشورها در حوزه مسابقات ورزش‌های الکترونیک محسوب می‌شود. این کشور همیشه تیم قدرتمندی برای شرکت در مسابقات آنلاین بازی «کانتر-استرایک» (Counter-Strike) دارد؛ اما در بخش تولیدات نرم‌افزار و سخت‌افزار، پس از خلق «تتریس» (Tetris)، هنوز به جایگاه ثابتی نرسیده‌اند.

مهم‌ترین بازی ساخته‌شده توسط روسیه، بازی شوتر اکسترکشن «فرار از تارکوف» (Escape From Tarkov) است که از سوی یک تیم سازنده از شهر «سن پطرزبورگ» توسعه یافته است. بازی Escape From Tarkov تنها برای پلتفرم PC در دسترس است. نظر شما درباره ورود روسیه به صنعت تولید کنسول‌های بازی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: سخت‌افزار

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ مسعود صادقلو دیوونه خونه