فرمان پوتین برای فراخوان 150 هزار سرباز به خدمت


فرمان پوتین برای فراخوان 150 هزار سرباز به خدمت

رئیس جمهور روسیه طی فراخوان بهاری، ۱۵۰ هزار سرباز جدید را به خدمت فراخواند.

فرمان پوتین برای فراخوان 150 هزار سرباز به خدمت

به گزارش راهبرد معاصر؛ جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است روسیه هم از منظر تسلیحات و هم از منظر نیروی انسانی دست برتر را نسبت به اوکراین دارد و مقامات کی یف بهتر است پیش از آنکه مناطق بیشتری از سرزمین خود را از دست بدهند تن به مذاکرات صلح دهند. این امر می‌تواند با فراخوان‌های جدید ارتش روسیه تبعات سنگینی برای اوکراین داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، براساس سند منتشر شده در پایگاه خبری کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یک فرمان جدیدی را به امضا رسانده است که براساس آن ۱۵۰ هزار تن از شهروندان این کشور به خدمت سربازی فراخوانده می‌شوند.

براساس قوانین روسیه، مردان بالای ۱۸ سال در این کشور موظف به طی کردن یک سال خدمت نظام وظیفه هستند.

در بسیج عمومی قبلی که از سوی دولت روسیه در سال ۲۰۲۲ مطرح شد، دستکم ۳۰۰ هزار نفر طی خدمت سربازی به یگان‌های رزمی ملحق شدند. دستور جدید پوتین مربوط به فراخوان بهاری ارتش است.

در ماه سپتامبر (مهرماه) پوتین فرمانی را به امضا رسانده بود که براساس فراخوان پاییزی ۱۳۰ هزار سرباز به ارتش ملحق شدند. بهار سال گذشته میلادی نیز ۱۴۷ هزار سرباز به ارتش پیوستند.

فراخوان جدید ارتش روسیه در حالی مطرح می‌شود که اوکراین اکنون با چالش بزرگ کمبود نیروی انسانی مواجه است و فرمانده ستاد مشترک ارتش اوکراین خواستار بسیج عمومی ۵۰۰ هزار نفری برای مقابله با تهاجم روسیه شد، اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور مدعی شد فراخوان نیرو‌های کمتر از این نیز می‌تواند به ارتش کمک کند. این در حالی است که کی یف به شدت از کمبود مردان آماده خدمت رنج می‌برد./باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید