درگذشت رضا داوودنژاد در 44 سالگی + علت فوت


درگذشت رضا داوودنژاد در 44 سالگی + علت فوت

فوت رضا داوودنژاد در 44 سالگی / بیماری رضا داوودنژاد و علت فوت رضا داودنژاد

رضا داوودنژاد درگذشت

رضا داوودنژاد بازیگر سینمای ایران که از چندماه پیش درگیر عفونت خونی شد و در بیمارستان بستری بود، ساعتی قبل در سن ۴۴ سالگی درگذشت.

رضا داوودنژاد فعالیتش در سینما را از دوران کودکی و با فیلم «بی پناه» شروع کرد طی سال های فعالیتش در فیلم های مطرحی چون «مصائب شیرین»، «مرهم»، «خیابان های آرام»، «هوو»، «لامینور»، «بی رویا» و … بازی کرد. او در سریال های خاطره انگیزی چون ««پشت کنکوری ها»، «باغچه مینو»، «زندگی به شرط خنده» و «متهم گریخت» هم جلوی دوربین رفته بود.

علت فوت رضا داوودنژاد

بیماری رضا داوودنژاد خیلی ناگهانی بود. به یکباره خبرگزاری‌ها اعلام کردند که او در بیمارستان «لاله» تهران بستری شده و حالش خوب نیست و به پیوند کبد نیاز دارد.

داوود‌نژاد درباره مریضی‌اش یادآور شده :«اصل داستان مریضی من این بود که زمانی بسیار چاق شدم و چاقی بیش از حد، باعث شد چربی دور کبدم را بگیرد. چهار سال سعی کردم که لاغرتر شوم و چربی‌های دور کبد هم شروع کرد به آب شدن. در این شرایط کبد باید دو برابر حالت عادی کار می‌کرد اما نکته مهم، اینجا بود که من پس از دو سال به دلیل مشغله کاری و بی‌توجهی، داروهایی که دکتر برای کم کردن وزن به من داده بود را استفاده نمی‌کردم. در واقع وقتی می‌دیدم خوب وزن کم می‌کنم، فکر می‌کردم همه چیز ردیف است در حالی که کبدم مدام در حال بدتر شدن بود».

« آخرین کارم سریالی بود که عید نوروز با نام «فراموشی» پخش شد. من قبل از این سریال هم چند ماهی بسیار پرکار بودم. در مدتی که در «فراموشی» بازی می‌کردم، حدود هفت ماه بود که فشار کاری بسیار زیادی را تحمل کرده بودم. همین فشار باعث پیشرفت مریضی من شد. آن زمان خیلی بی‌حال بودم و اشتهایم کامل از بین رفته بود، اما نمی‌دانستم مشکلم چیست و مدام سرم را با کار گرم می‌کردم. آنقدر اشتها نداشتم که در روز شاید فقط یک وعده سالاد می‌خوردم و آقای سلطانی (کارگردان «فراموشی») و بچه‌‌های دیگر می‌گفتند که تو داری خودکشی می‌کنی! اما دست خودم نبود اشتها نداشتم.

گذشت تا اینکه بالاخره 22 فروردین به بیمارستان رفتم و بستری شدم و آن موقع فهمیدم که ای وای، با چه وضعیتی روبه‌رو هستم.»
کبد عضوی است که اگر 90 یا 95 درصدش دچار مشکل نشود، بیمار متوجه نمی‌شود که چه بلایی برسر او آمده است. اتفاقا مرگ براثر مشکل کبدی هم درد ندارد. خلاصه اگر یک هفته دیرتر به شیراز منتقل شده بودم به کما می‌رفتم

او درباره اینکه چرا زودتر از این‌ها به پزشک مراجعه نکرد، توضیح داد: «کبد عضوی است که اگر 90 یا 95 درصدش دچار مشکل نشود، بیمار متوجه نمی‌شود که چه بلایی برسر او آمده است. اتفاقا مرگ براثر مشکل کبدی هم درد ندارد، به همین دلیل هم کسی متوجه نمی‌شود که در کبد او چه می‌گذرد و بیماران کبدی بلافاصله بعد از متوجه شدن، اگر کمی اهمال کنند به کما می‌روند و فوت می‌کنند. خلاصه اینکه اگر من هم یک هفته دیرتر به شیراز منتقل می‌شدم به کما رفته بودم».

درگذشت رضا داوودنژاد در 44 سالگی + علت فوت

25 اسفندماه سال 1402 علیرضا داودنژاد کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت پسرش گفته بود: رضا مدتی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری بود اما طی دو هفته گذشته به دلیل اینکه تحت مراقب پزشکان خودش ( که پیش از این در شیراز عمل پیوند کبد او را انجام داده بودند،) باشد به شیراز منتقل شد و بستری شده است.

وی ادامه داد: در بیمارستان تحت نظر پزشکان است و اینپزشکان با جدیت مشغول مداوا و مراقبت هستند.
داودنژاد گفت: زمان ترخیص تا بهبودی کامل مشخص می شود فعلا باید در عید نوروز هم در بیمارستان تحت مراقبت باشد.

روحش شاد و یادش گرامی باد



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...