ساعت یا جواهر؟/ اولین ساعت مچی جهان/ عکس


ساعت یا جواهر؟/ اولین ساعت مچی جهان/ عکس

با وجود اینکه پذیرش تلفن همراه از طرف انسان‌ها در دو دهه گذشته افزایش یافته است، به جرات می‌توان گفت که اغلب مردم جهان از آن استفاده می‌کنند.

تینا مزدکی: در گذشته پیش‌بینی شده بود که استفاده از ساعت‌های مچی به مرور زمان منسوخ خواهد شد؛ امروزه با وجود ساعت‌های هوشمند باز هم به نظر نمی‌رسد که روند استفاده از ساعت‌های مچی کاهش پیدا کند، چرا که همه دیدن زمان را به راحتی و تنها با چرخاندن مچ دست،به هر چیزی ترجیح می‌دهند. سه واقعیت ناشناخته در مورد اولین ساعت‌های مچی سوئیسی ساخته شده وجود دارد که در نهایت منجر به انقلابی در زمان سنجی مدرن شد.

پتک فیلیپ اولین ساعت مچی جهان

در اوایل قرن نوزدهم، زمان همیشه در جیب بود. مچ دست، گردن و گوش‌ها نواحی انحصاری برای زنان و جواهرات آنها بود و یافتن مردی با لوازم جانبی دور مچ دست تقریباً نابهنجار به شمار می‌رفت. حتی مقاله‌ای از نیویورک تایمز در ۹ ژوئیه ۱۹۱۶ اظهار داشت که ساعتی که دستبند باشد توسط آمریکایی‌ها کم و بیش به عنوان یک شوخی، یک مد احمقانه تلقی می‌شد.

ساعت یا جواهر؟/ اولین ساعت مچی جهان/ عکس آنتونی پتک

اگر آنتونی پتک خالق پتک فیلیپ و مشتری او، کنتس کوزکوویچ مجارستانی، که تاریخ را خلق کردند و اولین ساعت مچی سوئیسی را در سال ۱۸۶۸ ساختند، نبودند، این مد حتی اصلا وجود نداشت.

ساعت مچی، یک جواهر تزئینی!

ساعت یا جواهر؟/ اولین ساعت مچی جهان/ عکس صفحه ساعت مچی زیبای ساخته شده برای کنتس کوسکوویچ. (به الماس‌ها و حکاکی‌های زینتی پیچیده توجه کنید.)
ساعت یا جواهر؟/ اولین ساعت مچی جهان/ عکس تصویر روی ساعت مچی: به قسمت مرکزی الماس و حکاکی گلدوزی کناری که با الماس روکش شده است توجه کنید.

اگرچه طراحی پتک فیلیپ اولین ساعت مچی واقعی بود، اما مردان واقعاً علاقه‌ای به آن نداشتند، زیرا به نظر زنانه می‌رسید. کنتس کوزکوویچ قصد داشت آن را به عنوان یک جواهر تزئینی استفاده کند. با این حال مردان در آن زمان همچنان به ساعت‌های جیبی بزرگ‌تر و سنتی‌تر خود که در جیبشان سنگینی میکرد، تکیه کردند و هرگز متوجه مزایا و عملی بودن زمان‌سنجی روی مچ نشدند.

ساعت مچی مدرن مردانه و نیروی دریایی آلمان

ساعت یا جواهر؟/ اولین ساعت مچی جهان/ عکس اولین ساعت مچی تولید انبوه برای افسران نیروی دریایی آلمان در سال ۱۸۸۰.

ساعت‌های مچی بخشی از زندگی ما شده‌اند و آنقدر کاربردی هستند که ایده ساعت جیبی ممکن است احمقانه به نظر برسد. اما در آن روزها، ساعت جیبی نمادی برای متمایز کردن مرد موفق بود. کنستانت ژیرار تمام سعی خود را برای متفاوت کردن ساعت انجام داد. او کاربردی بودن ساعت مچی را در جنگ دید و یک ساعت مچی برای افسران نیروی دریایی آلمان ساخت.

دو هزار ساعت توسط قیصر ویلهلم آلمان سفارش داده شد و در نهایت این تولید نشان دهنده اولین تولید و فروش انبوه ساعت‌های مچی ثبت شده در جهان شد. اگرچه انقلابی بود، اما استفاده از ساعت‌های مچی در جنگ جهانی اول زیاد نبود. در واقع، تا آغاز جنگ جهانی دوم بود که عملی بودن واقعی ساعت‌های مچی نشان داده شد و برخی از بهترین ساعت‌های مچی جهان تولید شد و در نهایت ساعت مچی تکاملی را از سر گذراند که در آزمون زمان مقاومت کرد.

منبع: thehourglass

۵۸۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1889757

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک روز مرد به معلم با انواع پیام ها و متن های رسمی و صمیمی