رشد تجارت ایران و عراق علی‌رغم سیاست‌های ارزی بغداد


رشد تجارت ایران و عراق علی‌رغم سیاست‌های ارزی بغداد

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به رشد تجارت ایران و عراق در سال ۱۴۰۲، درباره تاثیر سیاست‌های ارزی بغداد در روابط تجاری دو گشور گفت: این مسئله خدشه‌ای به تعاملات تجاری ایران و عراق وارد نکرد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «یحیی آل اسحاق» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روابط تجاری دو کشور در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: تاکنون آماری از جزئیات تجارت ایران و عراق در سال گذشته منتشر نشده، اما انتظار می‌رود که حجم تعاملات تجاری آنها در این سال، تقریباً در محدوده عدد ۱۰ میلیارد دلار قطعی باشد، ولی با این حال باید منتظر ماند و دید که گزارش‌های نهایی چه رقمی را پیرامون این موضوع ذکر خواهند کرد.

رشد تجارت ایران و عراق علی‌رغم سیاست‌های ارزی بغداد
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق افزود: حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال ۱۴۰۲ از رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال قبل خود برخوردار بوده و اکنون پیش‌بینی ما این است که روابط تجاری تهران و بغداد در سال ۱۴۰۳ هم نسبت به سال گذشته قدری بهتر خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: دولت عراق برای سال آتی، ۱۵۰ میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته که ۷۰ درصد آن موارد وارداتی است که ارزش آن ۱۰۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود. این موضوع یک فرصت بسیار مناسب برای فعالان اقتصادی مشغول در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی در سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود.


آل اسحاق با اشاره به سیاست‌های ارزی چند ماه قبل عراق هم گفت: علی‌رغم اعمال این سیاست‌ها، تجارت تهران و بغداد دچار خدشه‌ نشد و همانگونه که در ابتدا ذکر شد، در سال ۱۴۰۲ ما هم در ارزش و هم در حجم معاملات تجاری ایران و عراق شاهد رشد خوبی خواهیم بود.


رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تاکید کرد: روابط تجاری تهران و بغداد یک رابطه مستمر است، اما در بعضی مواقع به دلیل وقوع برخی اتفاقات، حالتی سینوسی به خود می‌گیرد، ولی با این حال روند تعاملات تجاری دو کشور همواره سمت و سوی افزایشی دارد.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش سفارت ایران در کابل به حمله تروریستی هرات