افزایش 29 درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های اصفهان


افزایش 29 درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سرهنگ روح الله شاکری در برنامه‌ای که به بررسی افزایش تصادفات در ایام نوروز اختصاص داشت گفت: متاسفانه آمار تصادفات منجر به فوت در جاده های استان اصفهان در طرح نوروزی...

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سرهنگ روح الله شاکری در برنامه‌ای که به بررسی افزایش تصادفات در ایام نوروز اختصاص داشت گفت: متاسفانه آمار تصادفات منجر به فوت در جاده های استان اصفهان در طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد افزایش داشت.

وی علت 80 درصد از تصادفات رخ داده در جاده های استان را 4 عامل عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز عنوان کرد و افزود: به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی استان و قرار گرفتن این استان در مرکز کشور روزانه 60 تا 70 درصد تردد های کشور در راه های استان انجام می شود و به نوعی هر کسی بخواهد از جنوب به شمال و یا از غرب به شرق و بالعکس عزیمت کند بایستی از راه های استان اصفهان عبور کند.

رئیس اداره راه های روستایی پلیس راه استان به کویری و بیابانی بودن بیشتر راه های این استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این راه ها جاذبه های کمتری برای رانندگان وجود دارد وبرای اینکه رانندگان ترغیب به توقف و استراحت در طول مسیر شوند نیاز به ایجاد جاذبه های لازم در اطراف جاده های استان هستیم.

سرهنگ شاکری در خصوص اقدامات پلیس راه برای کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز گفت: براساس تجزیه و تحلیل تصادفات سال های قبل مشخص شد که بیشترین تصادفات درایام نوروز ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است و بنابر این طرح توقف و حرکت در اتاق فکر پلیس راه استان طراحی و در تعدادی از راه ها اجرا شد به گونه ای که در ساعاتی از شبانه روز رانندگان را متوقف کرده و از آنان می خواستیم تا بعد از کمی استراحت به رانندگی بپردازند و همین امر باعث شد تا در محورهایی که این طرح اجرا شده بود شاهد کمترین میزان تصادف و واژگونی باشیم.

وی ادامه داد: همچنین امسال نظارت ها و کنترل های شدید تری را بر روی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر انجام دادیم و نتیجه این نظارت ها نیز باعث شد که هیچ گونه تصادف و حادثه ای در حوزه حمل و نقل مسافر به وجود نیامد.

سرهنگ شاکری در پاسخ به این سوال که چه کنیم تا میزان فوتی های ناشی از تصادفات در جاده های کشور کاهش پیدا کند اظهار داشت: برای اینکه این امر محقق شود بایستی به طور همزمان بحث فرهنگ سازی رانندگی صحیح در بین رانندگان، اصلاح مهندسی راه ها و ارتقای ایمنی خودروها را باهم داشته باشیم چرا که هر 3 مورد در کشته شدن افراد در حوادث جاده ای نقش اساسی دارند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه عده زیادی از مسافران نوروزی در روزهای آتی به منازل خود بازمی گردند به آن ها توصیه می کنم به تابلوها و علایم هشدار دهنده در طول مسیر توجه جدی داشته باشند و از هرگونه عجله و شتاب بی مورد و ارتکاب تخلفات حادثه ساز پرهیز کنند تا انشاءالله بدون هیچگونه حادثه به مقصدخود برسند.

اصفهان/ بهمن راعی


افزایش 29 درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های اصفهان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان