در مقابل آمریکا دست‌بسته نخواهیم بود


در مقابل آمریکا دست‌بسته نخواهیم بود

رییس جمهور چین در سخنانی اعلام کرد که اگر واشنگتن بر سرکوب پیشرفت تکنولوژی در چین پافشاری کند، پکن دست‌بسته نخواهد ایستاد.

«شی جین پینگ» رییس‌جمهور چین در سخنانی اعلام کرد که اگرچه نشانه‌های ثبات در روابط میان واشنگتن و پکن آشکار شده، اما عوامل موثر منفی در روابط این ۲ کشور نیز رو به فزونی نهاده است.

رییس جمهور چین تاکید کرد: ۲ طرف باید به یکدیگر احترام بگذارند، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز داشته باشند و همکاری سودآور برای ۲ طرف را محقق نمایند.

پینگ افزود: مساله تایوان خط قرمز نخستی است که در روابط میان چین و آمریکا نمی‌توان از آن عبور کرد. ۲ طرف باید گفت‌وگوها را بر اساس احترام متبادل و مدیریت حکیمانه اختلافات تقویت کنند.

رییس جمهور چین ادامه داد: امیدواریم که طرف آمریکایی بیانیه مثبت بایدن در خصوص عدم حمایت از جدایی تایوان را در عمل پیاده کنند.

پینگ گفت: اگر ایالات متحده بر سرکوب پیشرفت تکنولوژی در چین و محروم‌نمودن آن از حقوقش پافشاری کند، ما دست‌بسته در مقابل آن نخواهیم ماند.

علاوه بر این رسانه‌های چینی اعلام کردند که شی جین پینگ رییس جمهور چین و جو بایدن رییس جمهور آمریکا بر تداوم حفظ تماس‌ها و تقویت سازوکارهای مشورت میان ۲ کشور توافق کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی