ناتو گوش به فرمان واشنگتن


ناتو گوش به فرمان واشنگتن

نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی سیاست‌های خود را با هدایت آمریکا اتخاذ می‌کند، گفت: ناتو گوش به فرمان واشنگتن است.

مقام ارشد امنیتی روسیه با اشاره به اینکه شکل‌گیری کلیه سیاست‌های ناتو تحت تاثیر و فرمان واشنگتن قرار دارد، اظهار کرد: واشنگتن از این بلوک نظامی برای حضور نظامی در اروپا استفاده کرده و می‌کند و با سیاست‌های تحمیلی خود به این اتحاد نظامی، فشار نامشروع خود و متحدانش را بر دولت‌های مستقل اعمال می‌کند.

پاتروشف همچنین با بیان اینکه ناتو دارای تاریخی سرشار از جنگ و خونریزی است، خاطرنشان کرد: همین تاریخ خونین، نشان‌دهنده این است که این بلوک نظامی چه تهدیدهایی را برای جهان به همراه دارد.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در ادامه سخنان خود، تاکید کرد: باید تاریخ خونین ناتو را شناخت تا ماهیت این ائتلاف نظامی را به عنوان یک منبع پایدار خطر، بحران و درگیری در سال‌های گذشته درک کرد.

پاتروشف پیش تر در مقدمه کتابی، نوشته است: غرب وارد مرحله جدیدی از رویارویی با روسیه شده و آنگلوساکسون‌ها به منظور تحقیق هدف راهبردی خود ایدئولوژی را بر اروپایی‌ها تحمیل کرده‌ و هدف راهبردی آنها تجزیه کشور ما، نابودی جهان روسی و مردم روسیه است.

ناتو گوش به فرمان واشنگتن

وی در ادامه مقدمه خود بر کتاب «نازیسم ناتمام» با بیان اینکه مغزهای متفکر انقلاب‌های رنگی نازیسم را پذیرفته و اجرا کردند، افزود: آنها بیگانه‌هراسی را تحمیل کرده و به تغییر خشونت‌آمیز دولت‌های مشروع و ایجاد هرج و مرج روی آوردند.

پاتروشف تاکید کرد: هواداران نزدیکی روابط آمریکای شمالی و اروپا برای توجیه نابرابری و تداوم جهان تک‌قطبی از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و از تفکرات نژادی، قومی، فرهنگی و برتری جویی اقتصادی بهره برده و تمام فرصت‌های موجود برای رشد فرهنگی - تمدنی و استقلال در حوزه اجتماعی و اقتصادی را از مردم دریغ می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحریک همسر به روش خیلی سریع و راحت