روسیه پتانسیل تبدیل شدن به یکی از چهار اقتصاد پیشرو در جهان را دارد


روسیه پتانسیل تبدیل شدن به یکی از چهار اقتصاد پیشرو در جهان را دارد

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه، گفت: پیش نیازهایی برای ورود روسیه به 4 اقتصاد برتر جهان از نظر برابری قدرت خرید وجود دارد و حجم تولید ناخالص داخلی کشوردر ابتدای سال با نرخ بالایی رشد می کند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس داده های بانک جهانی، در پایان سال 2022، روسیه برای اولین بار پنجمین اقتصاد جهان و اولین اقتصاد اروپا از نظر برابری قدرت خرید شد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام خود رسیدن به جایگاه چهارم را هدف قرار داد و در ابتدای این هفته به کابینه وزیران روسیه دستور داد تا تا 31 مارس 2025 اقداماتی را برای رسیدن به این هدفتدارک ببیند.
میشوستین ضمن ارائه گزارش دولت روسیه در مورد نتایج فعالیت های سال 2023 در در دوما، مجلس نمایندگان پارلمان کشور گفت: "اخیراً رئیس جمهور در پیام خود هدف بلندپروازانه تری را تعیین کرد - ورود به جمع چهار نفر برتر. پیش نیازهایی برای این امر وجود دارد. در ابتدای سال جاری، نرخ های بالای رشد در تولید ناخالص داخلی حفظ شده است."
او یادآور شد که در اروپا، در پایان سال گذشته، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی از صفر فاصله چندانی نداشت و در آلمان، که بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا است، حتی عقب روی خفیف - منهای 0.3٪ - ثبت شد.
میشوستین در پایان گفت: "این بهای واقعی است که ساکنان کشورهایی تحریم کننده ما برای جاه‌طلبی‌های سیاستمداران خود می‌پردازند".
وزارت توسعه اقتصادی روسیه در پایان فوریه گزارش داد که رشد تولید ناخالص داخلی کشور در ژانویه از 4.4 درصد در دسامبر به 4.6 درصد در سال افزایش یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی