ارزیابی حقوقی مسکو از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق


ارزیابی حقوقی مسکو از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل حمله یک کشور به مأموریت دیپلماتیک کشور دیگر را از نظر قانونی به عنوان دلیل رسمی برای اعلان جنگ ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی در کانال تلگرامی خود گفت: "اگر از زمینه منطقه انتزاعی بگیریم، نتیجه این است که ما یک حمله هوایی هدفمند توسط یک کشور به نمایندگی دیپلماتیک کشور دیگر را داریم."
وی افزود: "طبق قوانین بین‌المللی، این مصداق تحریک است. برای درک ابعاد این حادثه، آخرین باری که شورای امنیت درباره چیزی مشابه بحث کرد، 25 سال پیش بود، زمانی که ساختمان سفارت چین در بلگراد در نتیجه حمله ناتو تخریب شد."
وزارت دفاع سوریه شامگاه دوشنبه از حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه خبر داد. ساختمان کنسولگری همچنین محل اقامت سفیر ایران در سوریه حسین اکبری بود - سفیر ایران در جریان حمله آسیبی ندید. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری در نتیجه این حمله هوایی به طور کامل تخریب شده است.
بر اساس بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در حمله اسرائیل هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار ارشد - محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان و همچنین معاون وی سرتیپ محمدهادی حاجی رحیمی کشته شدند.
وزارت امور خارجه ایران در واکنش به حمله اسرائیل اعلام کرد که این حق را برای خود محفوظ می داند که به حمله هوایی تل آویو به سرکنسولگری در دمشق پاسخ دهد و همچنین نحوه دقیق "مجازات متجاوز" را مشخص کند.
حسن الگباش وزیر بهداشت سوریه گفت: "در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق چهار شهروند سوری کشته و 13 نفر دیگر زخمی شدند."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)