هدف اسرائیل از ترور سرداران ایرانی چه بود؟


هدف اسرائیل از ترور سرداران ایرانی چه بود؟

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه گفت‌: اگر نتانیاهو قطعنامه احتمالی سازمان ملل را بپذیرد به معنای خاتمه عمر سیاسی خودش است؛ حال برای برون رفت از این بن‌بست سیاسی اقدام مستقیم علیه سفارت ایران چاره‌ای به نظر می‌رسید که بتواند با دخیل کردن ایران در جنگ منطقه صحنه شطرنج سیاسی را به نفع خود تغییر دهد.

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت تنی چند از مستشاران نظامی ایران و در رأس آنان سردار محمدرضا زاهدی در دو روز گذشته افکار عمومی را به خود جلب کرده است. در طی دو روز گذشته رسانه‌های مختلف منطقه سعی کردند به نحوی از انحا حقیقت وضعیت بین ایران و رژیم صهیونیستی را به تحلیل بکشانند. موضوع چگونگی پاسخ ایران به این اقدام جنایتکارانه مسأله‌ای شده است که خیل کثیری از ایرانیان و مردم منطقه را به فکر فروبرده است. برای بررسی دقیق‌تر وضعیت و تحلیل چرایی این اقدام انتحاری اسرائیل در برابر ایران تصمیم گرفتیم با حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه گفت‌وگویی داشته باشیم که در ادامه حاصل کار را می‌خوانید.

وضعیت اسرائیل چگونه است؟

هانی‌زاده در ابتدا گفت: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله موشکی به مقر کنسولگری ایران در دمشق به معنای اوج درماندگی و گرفتاری در بن‌بست سیاسی، پس از طوفان‌الاقصی است. پس از گذشت 6ماه از نبرد با جبهه مقامت فلسطین در نوار غزه، رهبران سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس نتوانستند شطرنج سیاسی این جنگ را به نفع خود تغییر دهند. ضمن اینکه نسل‌کشی اخیر صهیونیست‌ها در باریکه غزه که به فجیع‌ترین شکل ممکن رخ داده است موجب شده افکار عمومی جهانی تنفر و انزجار بی‌اندازه‌ای از اسرائیل و سران رژیم صهیونیستی داشته باشند.

وی افزود: مضاف بر اینکه در این مدت ارتش اسرائیل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای را دریافت کرده است. آمارها نشان می‌دهند که دوهزار سرباز اسرائیلی به هلاکت رسیدند و 8هزار نفر مجروح شدند؛ و تعداد 900 تانک مرکاوا نیز منهدم شدند. گفتنی است که از لحاظ اقتصادی و مالی هم رژیم صهیونیستی قریب به 60میلیارد دلار آسیب دیده است که این آسیب به دلیل توقف چرخه شرکت‌ها و کارخانه‌های تجاری و اقتصادی این رژیم است.

هدف اسرائیل از ترور سرداران ایرانی چه بود؟

تلاش برای تغییر شطرنج سیاست

این کارشناس سیاسی ادامه داد: تمام این عوامل اسرائیل و رژیم صهیونیستی را در چرخه فروپاشی عظیمی قرار داده است که کار را برای آنان بیش از پیش سخت و دشوار کرده است. اگر نتانیاهو قطعنامه احتمالی سازمان ملل را بپذیرد به معنای خاتمه عمر سیاسی خودش است؛ حال برای برون رفت از این وضعیت و بن‌بست سیاسی اقدام مستقیم علیه سفارت ایران چاره‌ای به نظر می‌رسید که بتواند با دخیل کردن ایران در جنگ منطقه صحنه شطرنج سیاسی را به نفع خود تغییر دهد. اقدام اسرائیل نقض حقوق بشر و تمامیت ارضی سوریه بود و کسانی که هدف قرار گرفتند، افرادی بودند که در اقدامات صلح‌طلبانه خود به تقابل با اسرائیل می‌پرداختند.

ایران در زمین اسرائیل نباید بازی کند

هانی‌زاده در مورد چگونگی پاسخ ایران گفت: ایران به خوبی می‌داند که نباید وارد بازی صهیونیست‌ها بشود. اگر ایران بخواهد مستقیماً برخوردی کند، لابی صهیونیستی در آمریکا و غرب این قدرت را دارند که به نحوی از انحا یک ائتلاف جهانی علیه ایران را به راه بیندازند. لذا راهبرد ایران این است که به شکل دیگری و در زمان و مکان مناسب با رژیم صهیونیستی برخورد کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سلفی آسانسوری فریبا نادری با موهای ژولیده ! / این استوری خانم بازیگر سریال ستایش غوغا ک...