امدادرسانی شبانه در غزه به حالت تعلیق درآمد!


امدادرسانی شبانه در غزه به حالت تعلیق درآمد!

اقتصادنیوز: در پی کشته شدن 7 امدادگر در غزه از سوی اسرائیل، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد امداد رسانی شبانه در نوار غزه به مدت حداقل ۴۸ ساعت متوقف خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که یک آژانس کمک رسانی سازمان ملل عملیات های خود را در شب به مدت حداقل ۴۸ ساعت متوقف می کند.

دوجاریک گفت که این اقدام که بر دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) تأثیر می گذارد، برای ارزیابی نگرانی های امنیتی در منطقه انجام می شود.

سخنگوی سازمان ملل افزود که برنامه جهانی غذا در طول روز به عملیات خود از جمله تلاش های روزانه برای اعزام کاروان ها به شمال غزه "جایی که مردم در حال مرگ هستند"، ادامه می دهد .

خبر مرتبط
دونالد توسک خشمگین شد/ روابط لهستان و اسرائیل تیره و تار شد

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر لهستان گفت: حمله هوایی اسرائیل که منجر به کشته شدن هفت امدادگر از جمله یک تبعه لهستانی در غزه شد، باعث بروز «خشم قابل درکی» و تیرگی روابط شده است.

او به خبرنگاران گفت: «با نزدیک شدن قحطی، به کارکنان و تجهیزات بشردوستانه نیاز داریم تا بتوانیم آزادانه و ایمن در سراسر نوار غزه حرکت کنیم.»

این تعلیق از روز سه شنبه و پس از کشته شدن هفت امدادگر از سوی اسرائیل صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، سازمان غیردولتی «آشپزخانه مرکزی جهانی» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات اسرائیل در روز دوشنبه برابر با اول آوریل ۲۰۲۴ در غزه باعث کشته شدن هفت امدادگر این سازمان شده است. در این حادثه راننده فلسطینی آنها نیز جان خود را از دست داده است.

این حمله ساعاتی پس از آن روی داد که اعضای این گروه غیردولتی با یک کشتی حاوی کمک‌های غذایی به نوار غزه رسیدند و به مناطق شمالی آن رفتند.

همچنین تصاویری از اجساد پنج کشته منتشر شد که در بیمارستان شهدای الاقصی در شهر «دیر البلح» در مرکز غزه قرار داشتند و تعدادی از آنها لباس‌هایی با آرم خیریه پوشیده بودند.

بر اساس بیانیه این سازمان، کشته‌شدگان استرالیایی، لهستانی، کانادایی-آمریکایی، انگلیسی و فلسطینی بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین