افزایش هراس صهیونیست‌ها از چگونگی پاسخ ایران


افزایش هراس صهیونیست‌ها از چگونگی پاسخ ایران

در شرایطی که گمانه‌زنی‌ها درباره آینده تحولات منطقه شدت گرفته، نگرانی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی درباره واکنش ایران به حمله تروریستی اخیر در دمشق افزایش یافته و رسانه‌های صهیونیست پاسخ جمهوری‌اسلامی را «ویرانگر» ارزیابی کردند.

پس از موضع‌گیری‌های اخیر مقام‌های ایرانی درباره اینکه حمله رژیم‌صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری‌اسلامی در دمشق، که به شهادت ۷ مستشار نظامی ایران در کشور سوریه انجامید، بی‌پاسخ نمی‌ماند و تهران پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به تل‌آویو خواهد داد، گمانه‌زنی‌ها درباره کیفیت، وسعت، اهداف و چگونگی پاسخ ایران در محافل سیاسی – رسانه‌ای بین‌المللی افزایش یافته‌است؛ تا جایی که برخی منابع غربی ادعا کردند تهران طرف روزهای آینده به حمله تروریستی رژیم‌صهیونیستی پاسخ خواهد داد و واشنگتن دراین زمینه به تل‌آویو هشدار داده‌است.

این درحالی است که هراس از چگونگی پاسخ ایران به رژیم‌صهیونیستی در داخل این رژیم افزایش یافته است و علاوه‌بر رسانه‌های صهیونیست، برخی نظامیان این رژیم نیز براین اعتقادند که ایران از توانایی لازم برای اینکه اسرائیل را با خاک یکسان کند دارد. دراین میان اما به نظر می‌رسد ابهام در کیفیت واکنش ایران به تحولات اخیر بر ترس صهیونیست‌ها دراین زمینه افزوده است.

رویکرد انتقال بحران به خارج از سرزمین‌های اشغالی

یک کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه حمله رژیم‌صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری‌اسلامی در دمشق از زوایا و جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است، اظهارکرد: نخستین نکته‌ای که دراین زمینه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، این است که تل‌آویو با این اقدام، قوانین بین‌المللی را نقض کرد و به همین دلیل نیز مورد انتقاد و انزجار گسترده جهانی قرار گرفته است.

حسن هانی‌زاده افزود: اقدام تروریستی اخیر این رژیم علیه مرکز دیپلماتیک ایران در دمشق، فشارهای بین‌المللی را بر تل‌آویو افزایش داده‌است. شاهد بودیم که در نشست اضطراری شورای‌امنیت سازمان ملل، به‌جز آمریکا، انگلیس و فرانسه، همه کشورهای عضو رژیم‌صهیونیستی را محکوم کردند.

وی با بیان اینکه این روزها فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل روز به روز درحال افزایش است، گفت: انتقال بحران به خارج از مرزهای سرزمین‌های اشغالی، یکی از مهم‌ترین اهداف مدنظر رژیم‌صهیونیستی در حمله به اهداف ایرانی به‌حساب می‌آید.

نقشه تل‌آویو برای تهران

این کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر اینکه نتانیاهو پس از گذشت حدود ۶ ماه همچنان نتوانسته مدیریت تحولات میدانی را به سود تل‌آویو تغییر دهد، ادامه داد: این موضوع سبب شده مقام‌های صهیونیست انجام اقدام‌های گسترده‌ای را به‌منظور انتقال بحران به فراسوی سرزمین‌های اشغالی در دستورکار قرار دهند.

هانی‌زاده با بیان اینکه نتانیاهو می‌کوشد با کشاندن پای قدرت‌های بزرگ به تحولات میدانی در سرزمین‌های اشغالی، خود را از باتلاق به‌وجود آمده برای این رژیم در غزه نجات دهد، عنوان کرد: صهیونیست‌ها در ماه‌های اخیر همواره کوشیده‌اند با انجام اقدام‌هایی از قبیل آنچه طی روزهای اخیر در دمشق شاهدش بودیم، ایران را وادار به انجام واکنشی شتاب زده کند.

وی با اشاره به رویکردهای مدنظر جهوری‌اسلامی برای پاسخ دادن به شرارت‌های رژیم‌صهیونیستی، افزود: با وجود فشار افکارعمومی به‌منظور انجام واکنش قاطع و کوبنده ازسوی ایران به اقدامات تل‌آویو، معتقدم جمهوری‌اسلامی دراین زمینه شتاب‌زده اقدام نخواهد کرد.

پیام محور مقاومت به ایران

این کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر اینکه جمهوری‌ اسلامی همواره ثابت کرده در چنین مواقعی همه جوانب موضوع را درنظر می‌گیرد و پس از آن واکنش نشان می‌دهد، اظهارکرد: پس از این اقدام تروریستی ازسوی رژیم‌صهیونیستی شاهد بودیم بسیاری از کشورهای جهان این اقدام را محکوم کردند. این موضوع نشان می‌دهد اکنون جمهوری‌ اسلامی از محبوبیت بالایی در افکارعمومی جهان برخوردار است و ملت‌های آزاده جهان حق انتقام را به ایران می‌دهند.

هانی‌زاده با تاکید بر اینکه جمهوری‌اسلامی از ابزارهای گوناگونی برای پاسخ دادن به اقدام‌های تروریستی رژیم‌صهیونیستی برخوردار است، ادامه داد: جبهه مقاومت توان بالایی به‌منظور ضربه زدن به اهداف و منافع صهیونیست‌ها دارد و از اصلی‌ترین گزینه‌ها دراین زمینه به‌حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه حمایت از جنبش‌ها و حرکت‌های ضدصهیونیستی در منطقه به‌منظور طراحی سازوکارهای مقابله‌ای با تل‌آویو از دیگر گزینه‌های در دسترس تهران است، تصریح کرد: اسرائیل تلاش می‌کند جمهوری‌اسلامی رابه درگیری مستقیم وارد کند، اما محورمقاومت از ایران خواسته وارد این بازی نشود، چراکه جبهه مقاومت از توانمندی‌های بالایی برای مقابله و پاسخگویی به تل‌آویو برخوردار است.

ایران مستقیم پاسخ می‌دهد؟

این کارشناس مسائل منطقه اظهارکرد: با وجود اینکه برخی معتقدند جمهوری‌اسلامی به‌صورت مستقیم به رژیم‌صهیونیستی پاسخ خواهد داد، اما فکر می‌کنم ایران چنین اقدامی نخواهد کرد، چراکه تل‌آویو به دنبال شکل‌دهی ائتلافی جهانی برای مقابله با ایران است و ایران وارد این بازی نخواهد شد.

هانی‌زاده اضافه کرد: حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن از جمله نیروهای محورمقاومت هستند که می‌توانند نقش ویژه‌ای در مقابله راهبردی با رژیم‌صهیونیستی داشته باشند. درچنین شرایطی حزب‌الله لبنان ساز و کارهای موثری برای ضربه زدن به اهدافی در درون سرزمین‌های اشغالی طراحی کرده‌است که ویرانگر خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول