اگزما و نشانه های آن بر بدن


اگزما و نشانه های آن بر بدن

اگزما،نوعی بیماری پوستی است همراه با خارش، خشکی و ترک‌خوردگی پوست و به هیچ وجه زندگی با آن در هیچ قسمتی از بدن آسان نیست. به نقل از هلث سنترال، اگزما، وضعیتی است که باعث خارش، خشکی،...

اگزما و نشانه های آن بر بدن

اگزما،نوعی بیماری پوستی است همراه با خارش، خشکی و ترک‌خوردگی پوست و به هیچ وجه زندگی با آن در هیچ قسمتی از بدن آسان نیست.

به نقل از هلث سنترال، اگزما، وضعیتی است که باعث خارش، خشکی، ترک‌خوردگی پوست می‌شود و به هیچ وجه زندگی با آن در هیچ قسمتی از بدن آسان نیست.هنگامی که اگزما روی صورت خود دارید، می تواند بسیار ناراحت کننده بشود، زیرا پنهان کردن آن بسیار دشوار است.

اگزما و نشانه های آن بر بدن

برخی از افراد فقط اگزمای صورت دارند، در حالی که برخی دیگر دارای تکه های اگزما در صورت خود و همچنین سایر نقاط بدن خود هستند. طبق آکادمی پوست آمریکا، علائم اگزما عبارتند از:

تاول هایی که ممکن است ترشح کنند و پوسته پوسته شوند
تغییر رنگ (قرمز در پوست های روشن تر، قهوه ای تیره، بنفش یا خاکستری در پوست های تیره تر)
مناطق خشک و پوسته پوسته شده پوست
ترشح مایع از برجستگی ها یا بثورات
خارش پوست
نواحی زبر با برجستگی های کوچک (این مورد در پوست های تیره تر رایج تر است)
پوست متورم که در لمس گرم احساس می شود
معمولاً نواحی آسیب دیده اگزما اطراف چشم‌ها، گوش‌ها و گونه‌ها هستند. اگزمای اطراف چشم، چین‌هایی روی پلک‌های پایین ایجاد می‌کند که خطوط دنی مورگان نامیده می‌شود. به گفته انجمن ملی اگزما انگلستان، افراد مبتلا به اگزما اغلب دارای خراش و پوست آسیب دیده ناشی از خراش می‌باشند؛ همه اینها به دلیل آن خارش شدید است که ممکن است به خصوص با اگزمای صورت دردناک باشد زیرا پوست حساس‌تر است.

انواع اگزمای صورت
اگزمای صورت می تواند در افراد مختلف به طرق مختلف ظاهر شود که هر کدام ویژگی ها و محرک های خاص خود را دارند. در اینجا برخی از انواع رایج اگزمای صورت وجود دارد:

اگزمای آتوپیک: به گفته انجمن ملی اگزما، این شایع ترین شکل اگزما است که حدود 16.5 میلیون بزرگسال را تحت تاثیر قرار می دهد. “آتوپیک” به معنای “آلرژیک” است، بنابراین جای تعجب نیست که این نوع اگزما به شدت با آسم، تب یونجه، آلرژی غذایی یا سایر آلرژی ها مرتبط شود.
درماتیت تماسی: دو دسته از درماتیت تماسی وجود دارد: محرک یا آلرژیک. درماتیت تماسی تحریکی زمانی اتفاق می‌افتد که پوست توسط چیزی که در تماس مستقیم با آن است، مانند صابون تند، تحریک می‌شود. از سوی دیگر، درماتیت تماسی آلرژیک زمانی اتفاق می‌افتد که بدن نسبت به چیزی مانند پیچک سمی یا یک محصول معطر صورت، پاسخ ایمنی تاخیری داشته باشد.
اگزمای حساس به نور: این وضعیت نادرترین نوع اگزما است که در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شود و منجر به علائم شدید اگزما در پوست در معرض آن می شود.
درماتیت سبورئیک: این نوع اگزما زمانی اتفاق می‌افتد که غدد چربی (غدد میکروسکوپی در پوست که برای ترشح سبوم به داخل فولیکول مو باز می‌شوند) در یک پاسخ التهابی درگیر می‌شوند.

علل اگزما در صورت
همانطور که انجمن ملی اگزما می گوید، اغلب هیچ دلیل قابل شناسایی برای اگزمای صورت وجود ندارد. در مورد اگزمای آتوپیک، دانشمندان نمی دانند که چرا برخی از قسمت های بدن به جای (یا بیشتر از) قسمت های دیگر تحت تأثیر قرار می گیرند. اما اگر این درماتیت تماسی باشد، در صورت تماس با پوست صورت، طیفی از مواد می توانند باعث تشدید علائم روی پوست شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس