افشای شکنجه‌های وحشیانه اشغالگران


افشای شکنجه‌های وحشیانه اشغالگران

یک پزشک اسرائیلی در گزارشی شکنجه‌های وحشیانه‌ای که نظامیان صهیونیست علیه بازداشت شدگان فلسطینی از غزه، اعمال می‌کنند را فاش کرده و گفت که دست و پای بسیاری از آنها در نتیجه زخم‌های ناشی از بسته بودن طولانی مدت، قطع شده است.

روزنامه عبری هاآرتص امروز پنجشنبه در گزارشی به نقل از یک پزشک اسرائیلی، جنایت‌های وحشیانه‌ای که این رژیم علیه اسرای فلسطینی از غزه مرتکب شده است را فاش کرد.

یک پزشک اسرائیلی که در بیمارستان صحرایی ویژه اسرایی که نظامیان صهیونیست آنها را از نوار غزه بازداشت کرده‌اند، کار می‌کند، در این گزارش خود اعلام کرد که تنها در دو هفته گذشته 2 تن از بازداشت شدگان به دلیل جراحت ناشی از زنجیرهایی که مدام در پاهایشان بوده، پاهای خود را از دست داده‌اند و پاهایشان قطع شده است. این اتفاقاتی که برای اسرای فلسطینی رخ می‌دهد متاسفانه تبدیل به یک امر عادی شده است.

افشای شکنجه‌های وحشیانه اشغالگران

وی درباره تغذیه این بازداشت شدگان فلسطینی هم گفت که حتی در داخل بیمارستان صحرایی هم نحوه توزیع غذا بین بازداشت شدگان فلسطینی بسیار توهین‌آمیز است. این افراد حتی نمی‌توانند از سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند و به شکل غیرانسانی مورد توهین قرار می‌گیرند و مجبور می‌شوند لباس‌هایشان را کثیف کنند.

در ادامه این گزارش آمده است که دستان بازداشت شدگان فلسطینی همیشه بسته است و رفتاری که با آنها می‌شود مغایر با اصول بهداشتی و پزشکی و قانونی است. فعالیت‌های این بیمارستان هیچ ربطی به فعالیت‌های عادی بخش‌های مرتبط با سلامت و بهداشت ندارد و افراد اینجا به طور منظم دارو و امکانات پزشکی دریافت نمی‌کنند.

پزشک مذکور اسرائیلی ادامه داد که اینجا همه بیماران چهار دست و پایشان و چشم هایشان دائما بسته است و روش دادن غذا به آنها به شدت توهین‌آمیز بوده و افراد سالم و جوان بعد از حدود یک هفته از بازداشت خود به شکل قابل توجهی وزنشان کاهش می‌یابد. نیروهای ارتش اسرائیل در بیمارستان صحرایی در تمام ساعات شبانه روز دست و پا و چشمان بازداشت شدگان فلسطینی را بسته‌اند.

بر اساس این گزارش، بیش از نیمی از بازداشت شدگان فلسطینی که به این بیمارستان منتقل شده‌اند به دلیل جراحت های شدید ناشی از دستبند و پابند که برای مدت طولانی روی دست و پاهایشان بوده نیازمند عمل های جراحی متعدد هستند. به عنوان مثال یکی از این افراد به دلیل بسته بودن دست‌های او با دستبند پلاستیکی برای مدت طولانی، دستش را از دست داد و این درحالی است که هیچ تحقیقاتی در این زمینه انجام نشد.

در این گزارش که توسط روزنامه هاآرتص منتشر شده آمده است که این بازداشت شدگان در وضعیت جسمانی نامناسبی قرار دارند و بر اثر شرایط زندان و عدم رعایت بهداشت زخم های آنها بدتر می‌شود. همچنین به دلیل نبود امکانات بهداشتی بسیاری از آنها مبتلا به بیماری‌های مزمن شده‌اند و موارد تشنج طولانی مدت هم در میان بسیاری از بازداشت شدگان وجود دارد. این درحالی است که در بیمارستان هم خدماتی به آنها ارائه نمی‌شود.

پیش از این سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در گزارشی به اطلاعات موجود درباره رفتارهای وحشیانه صهیونیست‌ها با بازداشت شدگان فلسطینی در غزه از جمله زنان و کودکان و تعرض به کرامت انسانی آنها اشاره کرد که بسیار تکان‌دهنده است.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه تاکید کرد، اغلب این بازداشت شدگان فلسطینی در اردوگاه «سدیه تیمان» ارتش اسرائیل واقع در بین شهرهای بئرالسبع و غزه نگهداری می‌شوند. این اردوگاه درواقع تبدیل به زندان گوانتانامو شده که در آن هیچ احترامی به کرامت انسانی گذاشته نمی‌شود و اسرائیلی‌ها وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها را ضد فلسطینیان اعمال می‌کنند. اطلاعاتی نیز درباره مرگ 2 بازداشت شده فلسطینی در این اردوگاه وجود دارد که پای یکی از آنها قطع شده بود اما اسرائیل رسما مرگ آنها را اعلام نکرده است.

این گزارش‌ نشان می‌دهد که این بازداشت شدگان فلسطینی در وضعیتی فجیع و توهین‌آمیز در داخل یک قفس تنگ شبیه به قفس حیوانات نگهداری می‌شوند؛ درحالی که دست و پایشان در غل و زنجیر است. «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر در این زمینه گفت که با فلسطینیان غزه همانند «حیوان» برخورد می‌کنیم!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی