تمایل آنکارا برای ادامه صادرات گاز بین ایران و ترکیه


تمایل آنکارا برای ادامه صادرات گاز بین ایران و ترکیه

وزیر نفت ایران و انرژی ترکیه طی مذاکراتی ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی از تمدید قرارداد صادرات گاز بین دو کشور و افزایش حجم آن خبر دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، جواد اوجی صبح امروز (پنجشنبه ۱۶ فروردین ماه) در دیدار با آلپ ارسلان بیرقدار با بیان اینکه مذاکرات و توافق‌های سازنده‌ای در دیدار اخیر روسای‌جمهوری ایران و ترکیه در آنکارا طی بهمن‌ماه ۱۴۰۲ انجام شد، گفت: خوشبختانه روابط تجاری دو کشور روز به روز در حال توسعه بوده و یکی از نمونه‌های بارز این همکاری‌ها در حوزه انرژی است.

اوجی با اشاره به هدف‌گذاری‌های رؤسای جمهوری ایران و ترکیه برای تحقق هدف رسیدن به حجم مبادلات تجاری ۳۰ میلیارد دلاری، تصریح کرد: ما مطمئنیم حوزه انرژی می‌تواند بخش بزرگی از این تجارت دوجانبه را پوشش دهد.

وی بر آمادگی ۱۰۰ درصدی ایران برای توسعه روابط در بخش بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت با ترکیه تاکید کرد.

بیرقدار ادامه داد: یکی از نمونه‌های بارز روابط تجاری ایران و ترکیه واردات گاز از ایران است که طی ۲۸ سالی که از این قرارداد گازی می‌گذرد، ترکیه بیش از ۱۵۶ میلیارد مترمکعب گاز از ایران وارد کرده است.

وی با تاکید بر تمایل ترکیه برای افزایش واردات گاز از ایران و تمدید این قرارداد، اظهار کرد: امروز در این زمینه مدیران شرکت‌های بوتاش ترکیه و ملی گاز ایران نخستین نشست رسمی فنی خود را برای تمدید قرارداد صادرات گاز و افزایش حجم آن خواهند داشت.

منبع : مهر
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت