«تکمیل کریدور شمال - جنوب» و «مبارزه مشترک با تروریسم» محور گفت‌وگوی دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه


 «تکمیل کریدور شمال - جنوب» و «مبارزه مشترک با تروریسم» محور گفت‌وگوی دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه درباره مبارزه مشترک با تروریسم و تسریع در تکمیل کریدور شمال جنوب، به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش تجارت‌نیوز، احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه‌ی ملاقات‌های خود در قزاقستان با دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیدار کرد.

پاتروشف در این دیدار با ابراز همدردی نسبت به شهادت‌ تعدادی از مستشاران جمهوری اسلامی ایران در سوریه، حمله‌ به‌ بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را به شدت‌ محکوم‌ کرد. دکتر احمدیان نیز از اقدام روسیه برای درخواست جلسه‌ی شورای امنیت سازمان ملل در این باره قدردانی نمود.

در ادامه دبیران شورای امنیت جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به‌ بحث در خصوص موضوعاتی مانند مبارزه‌ی مشترک‌ با تروریسم، کمک شوراهای امنیت ملی دو کشور به‌ تسریع در پروژه‌های مختلف در دست اقدام دو طرف، از جمله‌ کریدور شمال جنوب، کمک به دولت سوریه برای تحکیم بیش از پیش حاکمیت خود بر سراسر قلمرو این کشور و سایر مسائل‌ مورد علاقه‌ی دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

نماینده‌ی مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در روز دوم حضور در قزاقستان با وزیر امنیت عمومی چین دیدار و در خصوص راه‌های اجرای بهتر سند راهبردی ۲۵ ساله بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات طرف چینی با محکومیت مجدد حمله‌ی تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه این اقدام را نقض حاکمیت سوریه نیز برشمرد.

وی با راهبردی دانستن روابط دو کشور و داشتن اهداف، آرمان‌ها و تهدیدات مشترک بر تقویت هماهنگی و همکاری دو کشور در عرصه‌های دو جانبه‌ منطقه‌ای و بین‌المللی، به‌ویژه استفاده‌ی کاراتر از ظرفیت شانگهای تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی جمهوری هند در نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو سازمان شانگهای از جمهوری اسلامی ایران در برابر حمله‌ی تروریستی به‌ سفارت ایران حمایت کرد.

نماینده‌ی پاکستان در اجلاس آستانه هم ضمن ابراز حمایت کشورش از ایران در برابر حمله‌ی تروریستی به‌ سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه، این حادثه را تسلیت گفت.

دبیرکل سازمان شانگهای حمله‌ی تروریستی به‌ سفارت ایران در سوریه را به‌ جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و اعلام کرد در این باره بیانیه‌ای صادر خواهد شد.

دبیر شورای امنیت ملی تاجیکستان در اجلاس قزاقستان هم از حمله‌ی تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: حملات‌ تروریستی جدید نشان می‌دهد که کشورهای عضو سازمان شانگهای باید همکاری بیش‌تری داشته‌ باشند.

منبع : ایلنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت رفع شد