ایران هرگز درباره پرونده‌های منطقه‌ای با آمریکا وارد مذاکره نمی‌شود



ایران هرگز درباره پرونده‌های منطقه‌ای با آمریکا وارد مذاکره نمی‌شود

سخنرانی «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز جهانی قدس از دقایقی پیش آغاز شد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در این سخنرانی تاکید کرد که امام خمینی رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کردند و این موضع‌گیری تاثیر قابل توجهی در روابط بین‌الملل داشت. همه می‌دانیم که رژیم شاه روابط راهبردی با اسرائیل داشت و سفارت اسرائیل در تهران مهمترین سفارتخانه‌های تهران بود، اما از زمان انقلاب اسلامی ایران سفارت آن به سفارت فلسطین تبدیل شد و همه گروه‌های ایرانی به مخالفت با رژیم صهیونیستی روی آوردند. به همین علت جنگ و محاصره گسترده ضد ایران اعلام شد که البته این یکی از دلایل است. دلیل دیگر تجاوز طلبی و قصد آمریکا برای چپاول منطقه بود.


ایران هرگز درباره پرونده‌های منطقه‌ای با آمریکا وارد مذاکره نمی‌شود

دبیرکل حزب الله ادامه داد: امام خامنه‌ای نیز در تمامی مناسبت‌ها بر این موضع‌گیری تاکید می‌کنند و در مراسم یادبود شهدای کنسولگری ایران در سوریه نیز بار دیگر بر این موضوع تاکید کردند. مراجع دینی ما نیز بر دشمنی با رژیم صهیونیستی تاکید دارند. دشمنی با رژیم صهیونیستی فراتر از رویکردهای حزبی است.

وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران جانفشانی‌های زیادی در رابطه با این موضع‌گیری در ابعاد سیاسی و اقتصادی و جتماعی انجام داده و ترورهای زیادی در ایران به همین علت صورت گرفته که تازه‌ترین آنها ترور سردار زاهدی فرمانده شهید بود. ایران تاکنون مذاکرات و دیدار مستقیم با طرف‌های آمریکایی را رد کرده است و حتی در پرونده حساسی که دارد نیز با آمریکا به صورت مستقیم مذاکره نکرده است.

نصرالله تاکید کرد: ترامپ چند بار اعلام کرد که حاضر است با ایران وارد مذاکره شود تا تفاهم حاصل شود اما ایران فریب آمریکایی ها را نخورد. ایران تاکنون گفت و گو در خصوص پرونده‌های منطقه‌ای با آمریکا را رد کرده است، ایران هرگز درباره پرونده‌های منطقه‌ای با آمریکا وارد مذاکره نمی‌شود و اگر بخواهد مذاکراه کند، آشکارا مذاکره می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا