شرایط استخدام ادمین اینستاگرام؛ همه چیزهایی که باید بدانید!


شرایط استخدام ادمین اینستاگرام؛ همه چیزهایی که باید بدانید!

از ادمین اینستاگرام چه انتظاری داشته باشیم؟ برای استخدام ادمین اینستاگرام، باید بدانید که شرح وظایف این شغل چیست. همچنین اگر بخواهید به عنوان ادمین فعالیت کنید، باید بدانید کدام...

از ادمین اینستاگرام چه انتظاری داشته باشیم؟

برای استخدام ادمین اینستاگرام، باید بدانید که شرح وظایف این شغل چیست. همچنین اگر بخواهید به عنوان ادمین فعالیت کنید، باید بدانید کدام انتظارات کارفرما، معقول و کدام یک، غیرمنطقی است. عموما از یک ادمین، انتظار می‌رود که کارهای زیر را انجام دهد:

  • روابط عمومی خوبی داشته باشد و با مخاطبان پیج ارتباط بگیرد.
  • محتواهای قوی و موثر تولید کند و آن‌ها را در پیج به اشتراک بگذارد.
  • توانایی تحلیل داشته باشد و روند رشد پیج را بررسی کند.
  • بتواند محصول و خدمات مورد نظر پیج را به فروش برساند.

بر اساس این انتظارات، ادمین باید به نرم‌افزارها و مهارت‌های خاصی نیز مسلط باشد. به عنوان مثال، بسیاری از کارفرماها انتظار دارند ادمین توانایی عکاسی و ویرایش عکس و ویدئو را داشته باشد. همچنین در برخی موارد، لازم است ادمین بتواند تصاویر گرافیکی یا انیمیشن کوتاه تولید کند. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که در پیج‌های بزرگ، شاخه‌های ادمینی از یکدیگر جدا می‌شوند؛ مثلا یک ادمین برای تولید محتوا و ادمین دیگری برای پاسخ به پیام‌ها استخدام می‌شود.

شرایط استخدام ادمین اینستاگرام چیست؟

شرایط استخدام ادمین اینستاگرام؛ همه چیزهایی که باید بدانید!

اگر می‌خواهید به عنوان ادمین، یک شغل خوب پیدا کنید یا به عنوان کارفرما، ادمینی مجرب بیابید، باید با شرایط یک ادمین خوب آشنایی داشته باشید. برای آگاهی از این مورد، می‌توانید آگهی‌های استخدامی مختلف را بررسی کنید. بر اساس انتظارات کارفرماهای مختلف، شرایط استخدام ادمین خوب به شرح زیر است:

۱- تسلط به تولید محتوا

در اغلب آگهی‌های استخدام ادمین، تسلط به تولید محتوا ذکر شده است. البته در صورتی که بخواهید به عنوان ادمین پاسخگویی فعالیت کنید، نیازی به این مهارت ندارید. تولید محتوا، خود به چند بخش تقسیم می‌شود:

  • محتوای تصویری شامل عکس و ویدئو
  • محتواهای گرافیکی شامل موشن گرافی یا اینفوگرافی
  • محتواهای متنی برای کپشن، استوری یا پست

علاوه بر این، لازم است به عنوان یک ادمین، به نرم‌افزارهای خاصی مسلط باشید. این نرم‌افزارها شامل ابزارهای عکاسی، فیلم‌برداری، تدوین و ویرایش عکس و فیلم با استفاده از گوشی است. گاهی نیز باید به ابزارهای تخصصی‌تر مانند فتوشاپ، افتر افکت یا پریمیر تسلط داشته باشید. تسلط بیشتر به ابزارها، موجب افزایش درآمد یک ادمین خواهد شد.

۲- روابط عمومی بالا

یکی از کلیدی‌ترین مهارت‌ها برای یک ادمین اینستاگرامی، این است که بتواند با مخاطبان پیج به خوبی ارتباط بگیرد. روابط اجتماعی خوب، باعث می‌شود که ادمین بتواند به خوبی به پیام‌ها پاسخ دهد و همچنین هنگام تولید محتوای تصویری، بهتر عمل کند. به همین دلیل، داشتن روابط اجتماعی خوب شرط اصلی استخدام ادمین اینستاگرام به شمار می‌آید.

۳- مهارت فروش محصول

پیج‌های فروشگاهی از ادمین خود انتظار دارند که توانایی فروش محصول را داشته باشد. یک ادمین اینستاگرامی، باید بتواند به گونه‌ای محتوا تولید کند و به پیام‌های مخاطبان پاسخ دهد که آن‌ها را به خرید ترغیب کند. هرچه یک ادمین تجربه کاری بیشتری داشته باشد، در این زمینه موفق‌تر عمل خواهد کرد. ادمین‌هایی که توانایی بالایی در فروش محصول داشته باشند، می‌توانند در سود پیج شریک شوند.

شرایط استخدام ادمین اینستاگرام؛ همه چیزهایی که باید بدانید!

۴- تدوین استراتژی

تمامی ادمین‌ها وظیفه ندارند برای پیج، استراتژی تدوین کنند، اما در صورتی که قصد دارید به عنوان ادمین تمام وقت یا ادمین تولید محتوا فعالیت کنید، باید به این حوزه هم مسلط باشید. استراتژی، شامل ایده‌های تولید محتوا، تدوین تقویم محتوایی، انتخاب زمان مناسب برای انتشار پست‌ها و ارزیابی تعامل و رفتارهای کاربران می‌شود.

۵- ارزیابی و تحلیل پیج

یکی دیگر از وظایف ادمین اینستاگرام، این است که بتواند فعالیت‌های موجود در پیج را به صورت منظم تحلیل کند. این تحلیل‌ها، گاه نیازمند تسلط به ابزارهای خاصی هستند و گاه، به ارائه گزارش‌های معمولی درباره تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها محدود می‌شوند. یکی از شرایط مهم استخدام ادمین اینستاگرام، این است که به این ابزارها تسلط داشته باشد یا بتواند به تدریج، گزارش‌های دقیقی از روند رشد پیج ارائه دهد.

۶- زمان آزاد زیاد

ادمین باید به صورت دائمی روی پیج نظارت داشته باشد، به پیام‌ها پاسخ دهد، پست و استوری منتشر کند و تعامل کاربران را مورد بررسی قرار دهد. به همین دلیل، یکی از شرایط استخدام ادمین اینستاگرام این است که بتواند وقت زیادی به این کار اختصاص دهد. همچنین برخی کارفرماها از ادمین می‌خواهند به طور منظم یا در روزهای خاصی از هفته، در مکان شرکت یا فروشگاه حاضر شوند. بنابراین، کسانی که می‌خواهند در این شغل فعالیت کنند باید وقت آزاد خوبی داشته باشند.

حقوق ادمین اینستاگر ام چقدر است؟

شرایط استخدام ادمین اینستاگرام؛ همه چیزهایی که باید بدانید!

یکی از مهم‌ترین شرایط استخدام ادمین اینستاگرام، میزان حقوق پرداختی است. درآمد ادمین‌ها بسته به نوع و میزان فعالیت آن‌ها متفاوت خواهد بود. کسانی که به صورت پاره‌وقت فعالیت می‌کنند یا تنها بخشی از وظایف را بر عهده دارند، بین ۴ تا ۶ میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند.

در صورتی که یک ادمین، مدیریت کل پیج را در دست بگیرد، به ابزارهای تخصصی مسلط باشد و بتواند رشد چشم‌گیری در میزان رشد صفحه یا فروش محصول ایجاد کند، می‌تواند تا ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشد. البته بخشی از ادمین‌های فروش‌، می‌توانند در سود پیج نیز سهیم شوند.

نتیجه‌گیری

در این مطلب، به بررسی شرایط مالی برای ادمین‌های اینستاگرام پرداختیم. گفتیم که این شرایط بسته به نوع و میزان فعالیت ادمین، می‌تواند متغیر باشد. ادمین‌های پاره‌وقت معمولاً درآمد کمتری نسبت به ادمین‌های تمام‌وقت دارند، در حالی که ادمین‌های با تجربه و مسلط به ابزارهای تخصصی می‌توانند حقوق بالاتری را دریافت کنند. همچنین، بخشی از ادمین‌های فروش می‌توانند در سود پیج نیز سهیم شوند، که این امر می‌تواند به افزایش درآمد آنها کمک کند.

منبع: Didogram


شرایط استخدام ادمین اینستاگرام؛ همه چیزهایی که باید بدانید!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی