کمین شیادان برای روزه داران و عید فطر / مرد هوشیار باشند + جزییات


کمین شیادان برای روزه داران و عید فطر / مرد هوشیار باشند + جزییات

به گزارش رکنا: سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر اظهار داشت کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوء استفاده و کلاهبرداری از مردم بهره می‌برند و گرچه پلیس...

به گزارش رکنا: سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر اظهار داشت کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوء استفاده و کلاهبرداری از مردم بهره می‌برند و گرچه پلیس فتا نیز بصورت مستمر با آنان برخورد کرده و عرصه را برای اقدامات مجرمانه این افراد ناامن کرده است، اما آگاهی مردم نیز عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است.

این مقام انتظامی با اشاره به نزدیکی ایام عید سعید فطر اظهار داشت: در هر مناسبتی این نگرانی وجود دارد که افراد سودجو و فرصت طلب در بستر فضای مجازی فعالیت خود را افزایش دهند و با عناوین مختلفی در پوشش پرداخت فطریه، کفاره و ... از شهروندان سواستفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان به هیچ عنوان جهت پرداخت فطریه و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکنند و این امورات را از طریق راه های شناخته شده و معتبر انجام دهند افزود: ممکن است افراد سودجو با طراحی سایت های جعلی کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و به بهانه پرداخت فطریه، کفاره و ... اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنان کنند.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: در نوعی دیگر از کلاهبرداری ممکن است با ارسال لینک های آلوده به اطلاعات شخصی و محرمانه تلفن همراه،رایانه و... دسترسی پیدا کنند از این رو توصیه می شود که از کلیک بر روی لینک های ناشناس که ممکن است به بهانه فطریه، تبریک عید و ... باشد جدا خودداری شود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شهروندان از پرداخت نذورات در سایت‌های نامعتبر و حساب های شخصی افراد در فضای مجازی خودداری کنند افزود: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق مرکز فوریتهای سایبری به شماره تلفن 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.


کمین شیادان برای روزه داران و عید فطر / مرد هوشیار باشند + جزییات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا