پایان بورس امروز 18 فروردین 1403 / خشم و هیاهو در تالار شیشه‌ای


پایان بورس امروز 18 فروردین 1403 / خشم و هیاهو در تالار شیشه‌ای

بازار سهام در زمانی که قیمت دلار و سکه روزبه‌روز افزایش می‌یابد، با ریزش شدیدی روبه‌رو شده است. به طوری که شاخص کل سقوط حدود 20 هزار واحدی و شاخص‌ هم‌وزن 2.14 را تجربه‌ کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با سقوط 19 هزار و 911 واحدی که معادل 0.88 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 230 هزار واحدی ایستاد.

پایان بورس امروز 18 فروردین 1403 / خشم و هیاهو در تالار شیشه‌ای

در طرف دیگر اما قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام ریزش بیشتری را به خود دید؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز 16 هزار و 291 واحد که معادل 2.14 درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح 743 هزار و 405 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری ، حجم معاملات را 13 میلیارد و 900 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را پنج هزار و 384 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پایان بورس امروز 18 فروردین 1403 / خشم و هیاهو در تالار شیشه‌ای

ورود و خروج پول حقیقی

مانند روند روز معاملاتی گذشته شاخص ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در روز جاری منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز بیشتر از 1.1 همت پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 810 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم فزر، خودرو و ذوب بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های ذوب، خودرو و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

واعتبار با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، وملی نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های فزر، جم‌پیلن و تاصیکو تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های سیتا، تاصیکو و البرز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نمادهای خودرو، ذوب و خگستر خارج شده است.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های ثتوسا، ثزاگرس و لیپام رقم خورد. همچنین ثاخت در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد خفناور بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی