همه چیز درباره گیاه زیبا و خاص زاموفیلیای سفید | عضو جذاب خانواده زاموفیلیاها


اگر به دنبال گیاهی هستید که نگهداری کمی داشته باشد و دارای شاخ و برگ‌های متنوع خیره‌کننده باشد، یک گیاه زاموفیلیای سفید بکارید!

گیاهان زاموفیلیای سفید دقیقا “سفید” نیستند، اما رنگ زرد و سفید بر روی برگ‌های خود دارند که باعث می‌شود آن‌ها بسیار متفاوت و نادر نسبت به انواع سبز معمولی و سیاه و سفید به نظر برسند. با راهنمای نگهداری از این گیاه خاص و خوشرنگ با ما باشید.

بیشتر بخوانید: ۵ نوع از گونه های زاموفیلیا | با گونه‌های مختلف این گیاه مقاوم و لاکچری آپارتمانی آشنا شوید

گیاه زاموفیلیای سفید (White ZZ)

بهترین گونه‌های گیاه زاموفیلیای سفید

۱- Zamioculcas zamiifolia (Zamicro)

زامیکرو اندازه‌ای کوچک دارد و به زاموفیلیای کوتوله هم معروف است که ارتفاع آن از ۵۰ سانتی‌متر بیشتر نمی‌شود. این گیاه شاخ و برگ‌های سبز تیره مسطح و کوچکی دارد.

۲- Zamioculcas zamiifolia (Whipped Cream)

زاموفیلیای ابلق با رنگ‌های سفید خامه‌ای برگ‌های براقش شناخته می‌شود و گیاهی کمیاب و گران‌قیمت به شمار می‌رود. این گیاه به نور غیر مستقیم و خاکی سبک با زهکشی فراوان نیاز دارد و وقتی خاک آن خشک شد، باید آبیاری شود.

۳- Zamioculcas zamiifolia (Aurea)

رنگ زرد طلایی یا کرمی این گیاه به وضوح در هر برگ براق این گیاه زیبا موج می‌زند.

۴- Zamioculcas zamiifolia (Lucky White)

گیاه زاموفیلیای خوش شانس سفید، رنگ‌هایی سبز ملایم و سفید دارد و برگ‌های آن گرد بوده و نوک آن‌ها تیزی زیادی ندارد. این گیاه نمادی از خلوص و پاکی در خانه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: بررسی ۳ علت اصلی زرد شدن گیاه زاموفیلیا | چرا این گیاه مقاوم زرد می شود؟

اندازه ایده آل گلدان زاموفلیای سفید

هنگام انتخاب سایز گلدان ایده آل برای گیاه خود، گلدانی با عمق ۱۲ تا ۲۵ سانتی‌متر انتخاب کنید. این گلدان برای ۲-۳ سال انتخاب مناسبی است و بعد از آن، می‌توانید گیاه زاموفیلیای سفید خود را دوباره در گلدان با اندازه‌ای بزرگ‌تر از ظرف قدیمی قرار دهید.

کود مناسب زاموفیلیای سفید

اگر از مخلوط گلدانی با کیفیت و با مواد آلی استفاده کرده‌اید، زیاد نگران تغذیه گیاه نباشید. برای افزایش رنگ سفید شاخ و برگ گیاه، از کود مایع متعادل، رقیق شده به یک چهارم یا نیمی از قدرت آن، یک بار در ۶-۸ هفته استفاده کنید.

درجه حرارت مناسب برای گیاه زاموفیلیای سفید

برای حمایت از رشد سالم، دمای داخل خانه را بین ۱۲-۲۷ درجه سانتی‌گراد حفظ کنید و از قرار دادن زاموفیلیای سفید در دمای کمتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد و بالاتر از ۳۲ درجه سانتی‌گراد) خودداری کنید و مطمئن شوید که دور از هوای سرد و دریچه‌های کولر و اسپلیت قرار دارد.

همه چیز درباره گیاه زیبا و خاص زاموفیلیای سفید | عضو جذاب خانواده زاموفیلیاهازاموفیلیای سفید

آبیاری گیاه زاموفیلیای سفید

از یک دستورالعمل ساده پیروی کنید – زمانی که سطح بالای خاک کمی خشک شد، گیاه را آبیاری کنید. به یاد داشته باشید که پژمرده شدن برگ‌ها یا افتادگی شاخ و برگ ممکن است نشان دهنده میزان کم آبیاری باشد، بنابراین مراقب نیازهای آبی گیاه باشید.

خاک مناسب برای گیاه زاموفیلیای سفید

برای جلوگیری از غرقابی و پوسیدگی ریشه، مخلوطی با زهکشی خوب و هوادهی انتخاب کنید. ترکیبی از پیت ماس، پرلیت و ماسه درشت زهکشی مطلوبی را فراهم می‌کند و در عین حال رطوبت کافی را فراهم می‌کند. از خاک سنگین یا خالص باغ خودداری کنید، زیرا ممکن است رشد ریشه را مختل کند و منجر به استرس گیاه شود.

بیشتر بخوانید: رشد انفجاری زاموفیلیا | با این روتین نگهداری، زاموفیلیا پر از پاجوش می‌شود

تکثیر گیاه زاموفیلیای سفید

گیاه زاموفیلیای سفید گونه‌ای از Zamioculcas zamiifolia است، به این معنی که می‌توانید آن را به طور مشابه از طریق برش برگ، برش ساقه و تقسیم (تقسیم بهترین نتیجه را می‌دهد) تکثیر کنید.

بهترین محل برای نگهداری زاموفیلیای سفید

گیاهان زاموفیلیای سفید در مکانی با نور روشن و غیرمستقیم رشد می‌کنند که به سفیدی روی برگ‌ها کمک کند تا همین طور باقی بماند! برای اطمینان از رشد مطلوب، باید نور خورشید ثابت و فیلتر شده را در طول روز (حداقل ۴ تا ۵ ساعت) در اختیار آنها قرار دهید.

از قرار دادن گیاه در معرض نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی به خصوص در مناطق گرمتر خودداری کنید، زیرا می‌تواند منجر به سوزاندن برگ شود. همچنین، آن را در فضای کم نور قرار ندهید، زیرا باعث می‌شود برگ‌های گیاه سبز رنگ شوند.

آفات و بیماری‌های زاموفیلیای سفید

در حالی که گیاهان زاموفیلیای سفید به طور کلی مقاوم هستند، ممکن است گهگاه آفات ناخواسته‌ای مانند شته‌ها، مگس‌های سفید و شپشک‌ها را جذب کنند. یک راه حل ساده استفاده از جت آب یا محلول روغن چریش برای از بین بردن آن‌ها است. خاک دائما مرطوب می‌تواند مشکلاتی مانند بیماری لکه برگی یا بوتریتیس را ایجاد کند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، از آبیاری بیش از حد گیاه خودداری کنید و از گردش هوای مناسب در منطقه ای که در آن نگهداری می شود اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: راز پاجوش دادن زاموفیلیا | ۵ نکته مهم برای افزایش پاجوش زاموفیلیا

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 متن نمایشنامه طنز کوتاه؛ داستان های خنده دار و جذاب