سیل اشک‌ها مقابل تصویر خندان


سیل اشک‌ها  مقابل تصویر خندان

دنیای‌اقتصاد : از صبح دیروز عکس‌ها و تکه ویدئوهای بازیگران ایرانی با پیراهن سیاه و چشم‌های از گریه سرخ‌شده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. شوک مرگ رضا داوونژاد گویی همچنان پابرجاست؛ جوان خنده‌روی سینما که مرگش همه را به واکنش واداشت.

سیل اشک‌ها  مقابل تصویر خندان

از مدیران سینمایی و تلویزیونی تا بازیگران و فیلم‌سازان ممنوع‌ از کار. از چهره‌های ورزشی و سینمایی داخل کشور تا فرنگ‌رفته‌ها و مهاجرت‌کرده‌ها... صبح دیروز در مراسم تشییع و خاکسپاری رضا داوودنژاد بسیاری از هنرمندان، دوستان و دوست‌دارانش حاضر بودند. پیکر بی‌جان او پس از سخنرانی و سوگواری حاضران از مقابل خانه سینما تشییع و برای خاکسپاری راهی قطعه هنرمندان بهشت زهرا شد.

در مراسم تشییع او، ابتدا شاهرخ بدیعی، پدرزن رضا داوودنژاد که چند سال پیش دختر بازیگرش عسل بدیعی را هم درست در روز ۱۳ فروردین از دست داده بود، به عنوان آغازگر مراسم گفت: برای من داغدار اگرچه سخت اما مایه مباهات است که در چنین جمعی در کنار یاران یکدل سخن بگویم. سوگ‌نامه‌ام درباره هنرمندی ارجمند، دامادی پرمهر همچون فرزند، همسری پرمهر است. توانم اندک است و بغض و اندوه گلویم را می‌فشارد بدیعی اضافه کرد: در طول ۱۵ سال همبستگی‌اش با ما حتی یک بار خشمش را ندیدیم و برای همه ما یاوری بی‌منت و یاری‌رسانی ارزشمند بود.

در ادامه‌ مونا داوودنژاد با اشاره به اینکه هرگز باور نمی‌کرد اینجا بایستد، گفت: با رضا مصائب ما شیرین بود حتی قبل از مصائب شیرین. مامان اتی به ما یاد داده بود که عاشق باشیم و می‌دانم که مامان اتی و مادرش، عسل و خیلی از دوستانش الان منتظرش هستند. نیما حسنی‌نسب، منتقد سینما، نیز در سخنانی عنوان کرد: قبلا بارها فیلم «مصایب شیرین» را با لبخند دیده بودم. دیشب از دلتنگی نشستم پای فیلم اما به نظرم نماها همه فلو بود از بس که دلتنگی داشت، به خاطر رضا و به دلیل زندگی تباه‌شده یک نسل؛ نسلی که رضا یکی از درست‌ترین نماینده‌هایش در سینما شد. او کپی برابر اصل یکی از ماها بود. امروز هم سوگوار رضای نازنین هستیم و هم عمر خودمان. من اینقدر شبیه او بودم که گاهی جای او اشتباهی امضا دادم اما الان هیچ‌چیز شبیه قبل نیست.

وی اضافه کرد: علیرضا داوودنژاد خانواده اش را به تاریخ سینمای ایران و خاطره جمعی ما الصاق کرده است. کاش همه این‌ها فیلم بود، کاش با فرمان کات رضا بلند می‌شد و مامان اتی می‌آمد و مثل «کلاس هنرپیشگی» از عشق حرف می‌زد. حسنی‌نسب در پایان یادآور شد: آقای داوودنژاد، می‌دانیم این سخت‌ترین سکانس عمر شماست که باید هم نقش پدر و هم نقش کارگردان را بازی کنید اما چشم همه، رضا، ما و سینمای ایران به شماست. در ادامه محسن امیریوسفی، رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران، بیان کرد: این چه طالعی برای سینمای ایران است که بهار ما با مرگ شروع می‌شود. سال گذشته بهار ما با رفتن کیومرث پوراحمد و امسال با داوودنژاد عزیز شروع شد. کامران ملکی کارگردان نیز در پایان مراسم گفت: روز دوشنبه ۲۰ فروردین مراسم یادبود در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود. آیینی هم تدارک دیده شده است که در آن مراسم اجرا می‌شود. نماز اینجا هم به امامت حجت الاسلام جعفر غلامرضایی اقامه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!