آغاز سنگ‌اندازی‌های تلویزیون برای مهمانی و ایرج طهماسب


آغاز سنگ‌اندازی‌های تلویزیون برای مهمانی و ایرج طهماسب

درحالیکه پشه داشت طهماسب را مجاب می‌کرد ماتیکی را که برای خواهرش خریده، در غیاب او به عنوان هدیه قبول کند و طهماسب هم تلاش می‌کرد به او بفهماند که ماتیک به دردش نمی‌خورد و فقط می‌تواند تا وقتی خواهرش بیاید از آن نگه‌داری کند، یک مرتبه تیتراژ بالا رفت و برنامه به پایان رسید. معلوم نیست در ادامه قرار بوده ماجرای ماتیک به کجا برسد که شبکه نسیم تصمیم گرفته آن را نیمه‌تمام رها کند.

ایرج طهماسب در پایان تمام قسمت‌های «مهمانی» از مخاطبان خداحافظی می‌کند و دستش را هم به علامت پایان برنامه بالا می‌آورد. بعد آیتم با یک موسیقی به سمت تیتراژ پایانی می‌رود.

به گزارش فیلم نیوز، پیش از این بار‌ها شاهد بوده‌ایم که طهماسب اواخر یک آیتم از مخاطبان خداحافظی کند و بعد عروسکی که در آن آیتم پایانی حضور دارد به حرفش با او ادامه دهد و نهایتا برنامه پس از چند دیالوگ به پایان برسد، اما حتی در این شرایط هم بعد از اتمام دیالوگ‌ها، فرودی وجود دارد و موسیقی پایانی شنیده می‌شود. مثلا در قسمت دهم، بعد از خداحافظی طهماسب، همساده کماکان به صحبت‌هایش ادامه می‌دهد و بعد در جایی صحبت‌هایش تمام می‌شود و موسیقی روی صحنه می‌آید و به تیتراژ ختم می‌شود.

صحبت‌های پشه با ایرج طهماسب به دلیل اینکه بحث ماتیک و استفاده از لوازم آرایش پیش آمد از سوی تلویزیون سانسور شد و نیمه‌تمام باقی ماند.

در آیتم پایانی قسمت یازدهم، اما خبری از مقدمه‌چینی برای رسیدن به نقطه پایانی نیست. پشه از دلتنگی برای خواهرش می‌گوید و هدیه‌ای را که برای او خریده به طهماسب نشان می‌دهد. می‌گوید از آنجایی که نمی‌داند خواهرش را کی می‌بیند و بعد از او طهماسب را بیشتر از همه دوست دارد می‌خواهد ماتیک را به جای خواهرش به او هدیه کند. طهماسب زیر بار نمی‌رود و می‌گوید اصلا به دردش نمی‌خورد. اما پشه ناراحت می‌شود و می‌گوید از اینکه هدیه‌اش را قبول کند خوشحال می‌شود. از او می‌خواهد هدیه را به هیچ‌کس ندهد و طهماسب هم به شرطی می‌پذیرد که تا زمان برگشتن خواهرش از آن نگهداری کند.

درست در لحظه‌ای که پشه قانع می‌شود و می‌گوید: «آره نگه دار تا بیاد» یک‌مرتبه بدون هیچ مقدمه‌ای تیتراژ پخش می‌شود. آنهم درحالی که صدای طهماسب درحال گفتن «خیلی خب.» در پس‌زمینه شنیده می‌شود و معلوم است آیتم کماکان ادامه داشته است. ضمن اینکه هیچ خبری از خداحافظی طهماسب در این قسمت نیست.

با توجه محدودیت‌های موجود در تلویزیون می‌توان با اطمینان گفت علت اصلی حذف ادامه صحبت‌های آنها، عدم همخوانی دیالوگ‌ها با خط قرمز‌های تلویزیون بوده است! نکته‌ای که مجید توکلی مشاور ایرج طهماسب در پروژه مهمونی نیز آن را تایید کرده است. در هرحال شروع سنگ‌اندازی‌ها از سمت تلویزیون برای ایرج طهماسب که دو فصل قبلی مهمونی را در فضایی خارج از تلویزیون ساخته بود، قابل پیش بینی بود.

«مهمانی» به کارگردانی ایرج طهماسب، پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمایندگی فروش محصولات شرکت آمیکو در شهر سنندج آغاز به کار کرد