حمله به کنسولگری ایران مشکلات داخلی وخارجی اسراییل راتشدید می‌کند


حمله به کنسولگری ایران مشکلات داخلی وخارجی اسراییل راتشدید می‌کند

سفیر روسیه در تهران با اشاره به ظالمانه بودن حمله رژیم صهیونیستی به مقر کنسولگری ایران در دمشق، گفت: این اقدام به منزله یک پدیده جدید است که باید به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

روز دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳، جنگنده‌های اف- ۳۵ وابسته به نیروی هوایی ارتش اسراییل با ورود به آسمان جولان اشغالی به وسیله شش موشک هدایت شونده ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار دادند.

این اقدام تروریستی در تمام محافل بین المللی و رسانه‌ای جهان بازتاب گسترده داشته و نقض فاحش مقررات بین المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین به حساب می‌آید.

در همین ارتباط، بخش انگلیسی خبرگزاری مهر گفت و گویی را با «آلکسی دِدوف» سفیر روسیه در تهران انجام داده است که در ادامه می‌آید:

اقدام اسراییل در حمله به مقر کنسولگری ایران در دمشق را از دیدگاه حقوق بین الملل چگونه ارزیابی می‌کنید؟

روسیه قاطعانه حملات اسراییل به سوریه را محکوم می‌کند. ما این اقدامات را نقض فاحش حاکمیت و تمامیت ارضی کشور سوریه می‌دانیم. ما همچنین هرگونه دست اندازی به اماکن دیپلماتیک و کنسولی را که مصونیت آنها توسط کنوانسیون‌های وین تضمین شده است، کاملاً غیر قابل قبول می‌دانیم.

حمله عمدی نیروهای مسلح یکی از طرف‌ها به مقر دیپلماتیک یک کشور دیگر در خاک یک کشور ثالث که به قتل مقامات رسمی منجر گردد یک پدیده کیفی جدید است که باید به دقت از جمله از دیدگاه حقوق بین الملل مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

حمله به کنسولگری ایران مشکلات داخلی وخارجی اسراییل راتشدید می‌کند

دلایل این عمل چه می‌تواند باشد؟ پس از ناکامی اسراییل در نوار غزه و ۶ ماه نسل کشی مردم فلسطین، این اقدام تا چه اندازه با قصد تحریک افکار عمومی صورت گرفته است؟

سخت می‌توان دلایل این اقدام را از نظر منطقی توضیح داد. نظامیان اسراییل با تخریب ساختمان کنسولگری که تحت مصونیت دیپلماتیک قرار دارد، نه تنها خود، بلکه دولتش را در دید افکار عمومی بین المللی سیاه می‌کنند. همچنین در این زمینه باید به حمله نظامی اخیر اسراییل که به کشته شدن کارمندان سازمان غیردولتی آشپزخانه مرکزی جهان در غزه از جمله شهروندان استرالیایی، بریتانیایی و لهستانی منجر شد، اشاره کرد. چنین اقداماتی چشم افراد بیشتری را به ماهیت فعالیت‌های اسراییل در خاورمیانه باز کرده و حمایت از آن را حتی در میان کشورهای متحد کاهش می‌دهد.

آیا شما ارتباطی میان این اقدام غیرقانونی و مشکلات داخلی رژیم اسراییل مشاهده می‌کنید؟

به نظر من این نوع اقدامات ظالمانه و کاملاً غیرقانونی تنها مشکلات داخلی و خارجی اسراییل را تشدید می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت