11 عملیات حزب‌الله علیه مواضع ارتش اشغالگر/ اعتراضات خانواده اسرای اسرائیلی: بچه های ما در اسارت می‌میرند


11 عملیات حزب‌الله علیه مواضع ارتش اشغالگر/ اعتراضات خانواده اسرای اسرائیلی: بچه های ما در اسارت می‌میرند

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که از روز گذشته تا بامداد امروز ( یکشنبه ) 11 بار با انواع سلاح‌ها مواضع و نظامیان ارتش اسرائیل را در نقاط مختلف مرز لبنان با فلسطین اشغالی هدف قرار داده...

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که از روز گذشته تا بامداد امروز ( یکشنبه ) 11 بار با انواع سلاح‌ها مواضع و نظامیان ارتش اسرائیل را در نقاط مختلف مرز لبنان با فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.

حزب‌الله لبنان در اطلاعیه‌ای گزارش حملات موشکی و پهپادی و توپخانه‌ای خود به مواضع اشغالگران در طول خط مرزی لبنان با فلسطین اشغالی را منتشر کرد.این حملات که 5 مورد در بخش شرقی و 6 مورد در بخش غربی مرز صورت گرفته از این قرار است.

همچنین ارتش رژیم اسراییل تأیید کرد که چهار تن از نظامیانش از جمله یک افسر در درگیری‌های نوار غزه کشته شده و هفت تن دیگر زخمی شده‌اند.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس) اعلام کرده بود که 12 نفر از نظامیان متجاوز را به هلاکت رسانده است.

نظامیان صهیونیستی۱۴۰ خبرنگار را کشته اند

سازمان خبرنگاران بدون مرز بامداد امروز ( یکشنبه ) در تازه‌ترین گزارش خود تعداد خبرنگارانی را که به دست نظامیان صهیونیستی در غزه کشته شدند، ۱۴۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، این سازمان اعلام کرد که این تعداد خبرنگار از ۷ اکتبر( ۱۵ مهرماه) تاکنون در حملات ، بمباران و موشکباران کشته شدند.

این سازمان از جامعه جهانی خواست که فشارهای خود بر اسرائیل را تشدید کرده تا از بروز این تراژدی دردناک در غزه جلوگیری کنند.

از سوی دیگر کاترین راسل رئیس صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که جنگ در غزه بیش از ۱۳ هزار کودک را کشته و تعداد بی شماری دیگر را زخمی کرده است.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز شنبه اعلام کرد قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از ۱۵ مهرماه و آغاز این جنگ خونین تاکنون به ۳۳ هزار و ۱۳۷ شهید و ۷۵ هزار و ۸۱۵ زخمی رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین تأکید کرد: رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته در چهار نوبت دست به قتل عام مردم غزه زده و در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ شهید و ۶۵ زخمی به بیمارستان ها منتقل شدند.

وزارت بهداشت فلسطین خاطرنشان کرد: هنوز شمار زیادی از قربانیان در زیر آوار و در خیابان ها هستند و تیم های امدادرسانی و دفاع مدنی قادر به دسترسی به آنها نیستند.

هر ساعت 4 کودک به دست صهیونیست‌ها به شهادت می‌رسند

سازمان مرکزی آمار فلسطین اعلام کرد که رژیم اسراییل هر ساعت چهار کودک فلسطینی را در نوار غزه به شهادت می‌رساند و بنا به گفته یونیسف، بیش از 600 هزار کودک در رفح از گرسنگی و ترس و اضطراب رنج می‌برند.

تظاهرات ضدصهیونیستی اردنی‌ها برای چهاردهمین شب متوالی

مردم اردن در شهر أمان، پایتخت این کشور برای چهاردهمین شب متوالی دست به تظاهرات ضدصهیونیستی در اطراف ساختمان سفارت رژیم اسراییل زدند.

براساس گزارش المیادین، ارتش اشغالگر همچنین اسامی ۲ تن از کشته شدگان یگان «ایغوز» را که شنبه در جریان نبردهای نوار غزه به هلاکت رسیدند، اعلام کرد: ستوان عیدو باروخ و گروهبان ریف باروخ.

رسانه‌های عبری زبان نوشتند تعداد کشته‌های ارتش اشغالگر از آغاز تجاوزات صهیونیست‌ها در نوار غزه در هفت اکتبر ۲۰۲۳ به ۶۰۴ نفر رسیده است.

ارتش اشغالگر اعلام کرد: در جریان نبرد در مرکز نوار غزه، ۲ سرباز از گردان ۴۶ لشکر ۴۰۱ به شدت مجروح شدند.

ارتش اشغالگر همچنین اعلام کرد که بامداد امروز بر اثر اشتعال گلوله‌ای داخل تانکشان در جنوب شهر غزه، چهار سرباز زخمی شدند.

این در حالی است که گردان‌های عزالدین القسام در عملیات‌های بامدا امروز (یکشنبه ) در خان یونس پنج تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد.

القسام همچنین یک نفربر اسرائیلی را با راکت ضدزره تاندوم منهدم کرد. مجاهدان گرد

شاخه نظامی حماس همچنین اعلام کرد در محله الأمل در شهر خان یونس پنج نظامی اسرائیلی را از فاصله صفر از پا درآورده است.

القسام نهایتا تاکید کرد تا اینجا ۱۴ نظامی صهیونیست در عملیات‌های شنبه به طور قطع کشته شدند و پنج تانک و یک نفربر هم منهدم شده است.

رسانه‌های صهیونیستی خواستار پایان دادن به جنگ شدند

پیش از این رسانه‌های عبری زبان به آمار بالای کشته‌ها و زخمی‌ها در ارتش اشغالگر در نبردهایی که با مقاومت فلسطین در نوار غزه دارند، اشاره کرده بودند که به اندازه یک تیپ در ارتش است.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی که خواستار پایان دادن به جنگ در شهر خان یونس شده‌اند، اشغالگران همچنان در نبردهای ضد مقاومت به‌ویژه در خان یونس، متحمل خسارات سنگینی می‌شوند، جایی که نبردها همچنان ادامه دارد و تیپ‌های اسرائیلی خسته هستند و هیچ پیشرفتی نمی‌کنند.

نعیم قاسم: طوفان الاقصی ارزش‌های آمریکایی غربی را از بین برد

نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت: «یکی از نتایج طوفان الاقصی این است که ارزش‌های غربی آمریکایی را از الگوی الگوپذیری در جهان خارج و ثابت کرد که آنها ارزش‌های شکست خورده، ساقط، انحرافی و غیرانسانی هستند و نمی‌توانند آینده‌ای برای مردم یک دولت یا سرزمین ایجاد کنند و توانایی این ارزش‌ها برای تأثیرگذاری بر مردم منطقه ما و مردم جهان بسیار ضعیف شده است و ان شاءالله بیش از پیش از بین خواهند رفت. »

وی تاکید کرد که برای لبنان بازگشتی وجود ندارد. زمان لبنان ضعیف گذشته است و زمان لبنان قدرتمند فرا رسیده است و قوی خواهد ماند و قوی‌تر خواهد شد.

در عین حال سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «حماقتی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کنسولگری دمشق مرتکب شد، در را به روی گشایش و تعیین تکلیف نبرد باز خواهد کرد . »

اعتراضات خانواده اسرای اسرائیلی: بچه های ما در اسارت می‌میرند

خانوداه اسرای صهیونیست موجود در نوار غزه با ادامه تجمع در مقابل مقر وزارت جنگ اسرائیل نتانیاهو را به کارشکنی در توافق متهم کردند در حالی که معتقدند اسرا در اسارت به تدریج در حال مرگ هستند.

به گزارش گروه عبری رسانه‌های عبری زبان از محل تجمع خانواده اسرا و بقیه معترضین اسرائیلی در نزدیکی "کریا" مقر وزارت جنگ اسرائیل خبر دادند، خانواده اسر با صدور بیانیه‌ای که در پس از اعلام مرگ "العاد کاتسیر" یکی از اسرای اسرائیلی موجود در غزه صادر شد خواستار برگزاری انتخابات در اسرع وقت ممکن شدند، در حالی که مادر یکی از اسر نیز اعلام کرد از اعضای ائتلاف که همچنان وجدانی برایشان باقی مانده می‌خواهم تا ما را نجات دهند.

روزنامه هاآرتص در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، شب گذشته همچون هفته‌های گذشته سرتاسر (فلسطین اشغالی) شاهد تظاهرات ضد دولتی بود و مردم با سردادن شعارهایی علیه نتانیاهو خواستار بازگشت فوری اسرای دربند حماس در نوار غزه شدند.

به گزارش این رسانه تظاهرات شب گذشته در حدود 50 نقطه از (فلسطین اشغالی) از جمله قدس، حیفا، بئر السبع، قیساریه و تل‌آویو برگزار شد.

در تل‌آویو برای اولین بار بعد از آغاز جنگ غزه، مردم در چهارراه عزرائیلی حضور یافته و تجمع اصلی معترضین خواهان برگزاری انتخابات زودرس در این منطقه از تل‌آویو و نه خیابان کاپالان برگزار می‌شود.

این در حالی است که خانواده اسرا همچنان در خیابان بگین واقع در مقابل کریا تجمع کرده و با سردادن شعارهایی بر علیه بنیامین نتانیاهو او را عامل اصلی مرگ تدریجی اسرا معرفی کردند.

در قیساریه نیز اعتراضات به درگیری با نیروهای امنیتی کشیده شد و پلیس شماری از معترضین را بعد از مضروب کردند دستگیر کرد.


11 عملیات حزب‌الله علیه مواضع ارتش اشغالگر/ اعتراضات خانواده اسرای اسرائیلی: بچه های ما در اسارت می‌میرند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ بفرمایید شام