اسپانیا کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد


اسپانیا کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد

اقتصادنیوز: نخست وزیر اسپانیا حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را «نسل کشی» دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا گفت: موضع اسپانیا درباره مساله اسرائیل و فلسطین بسیار واضح است و مورد احترام و تقدیر تعدادی از کشورها است. حملات اسرائیل در فلسطین «نسل کشی و کشتار» است. نه کارکنان سازمان‌های مدنی مستحق قتل هستند و نه هیچ سرزمینی مستحق قتل عام است.

به نقل از رأی الیوم، وی به موضوع به رسمیت شناختن کشور فلسطین با تمام حقوقش از سوی جامعه بین‌المللی اشاره و تأکید کرد: راه حل ۲ دولت تنها طرح اسپانیا نیست بلکه سازمان ملل نیز همین نظر را دارد. دولت اسپانیا به زودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

سانچز تاکید کرد: اگر کمیسیون اروپا متقاعد شود اسرائیل در جنگ خود با غزه که در شش ماه گذشته ادامه داشته، قوانین بشردوستانه را نقض کرده است، اتحادیه اروپا باید در مورد ادامه روابط استراتژیک خود با اسرائیل بحث کند.

خبر مرتبط
جنجال بزرگ در اسرائیل/ زیرگرفتن تظاهرکنندگان ضدنتانیاهو

اقتصادنیوز: زیر گرفتن جمعیتی از تظاهرکنندگان ضد بنیامین نتانیاهو و خواستارِ آزادی سریع اسیران صهیونیست در نوار غزه، جنجال بزرگی در اراضی اشغالی به راه انداخت.

سانچز پیش از این به شبکه الجزیره قطر گفت که باید عزم بین المللی برای پایان دادن به جنگ اسرائیل و تضمین آتش بس در غزه وجود داشته باشد.

وی افزود: اسرائیل و نخست وزیر بنیامین نتانیاهو با استراتژی خود و افزایش تعداد کشته ها در غزه به سمت انزوای بین‌المللی حرکت می‌کنند.

خبر مرتبط
اسرائیل دست به اعتراف زد/ اعلام آمار تلفات رژیم صهیونیستی در غزه

اقتصادنیوز: ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه در جریان رویارویی با مقاومت فلسطین در مرکز و جنوب نوار غزه به کشته شدن چهار سرباز و مجروح شدن تعدادی دیگر از جمله ۲ تن که مجروحیت آنها وخیم توصیف شد، اعتراف کرد.

سانچز در ماه فوریه از همتای ایرلندی خود خواست بررسی کند که آیا تل‌آویو به تعهدات حقوق بشری خود در غزه پایبند است یا خیر، و افزود: «در مورد اتحادیه اروپا، وضعیت به این صورت خواهد بود که درهای باز برای بحث در شورای اروپا وجود دارد تا ببینیم آیا به این رابطه استراتژیک ادامه می دهیم یا نه. اما این چیزی است که برای آن ابتدا باید ارزیابی کمیسیون اروپا را داشته باشیم.»

در حمله هوایی اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان امدادگران موسسه خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه، هفت تن از این امدادگران جان خود را از دست دادند.

این حمله انتقادات زیادی از سوی جامعه جهانی و هم پیمانان رژیم صهیونیستی داشت. اسپانیا در واکنش به این حمله تأکید کرد اگر ثابت شود رژیم صهیونیستی در جنگ نقض نقض حقوق بشر کرده است اتحادیه اروپا باید در روابطش با این رژیم بازنگری کند.

سانچز کشته شدن هفت تن از کارکنان خارجی آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه را غیر قابل قبول دانست و گفته است که شرایط وحشتناک و خطرناک باید محکوم شود، زیرا آنها نیروهای امدادی هستند که در آنجا کار می کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را با حمایت آمریکا علیه غزه به راه انداخت که به شهادت ده‌ها هزار نفر منجر شد که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!