سازمان جهانی بهداشت: بیمارستان شفا به گورستان تبدیل شده است!


سازمان جهانی بهداشت: بیمارستان شفا به گورستان تبدیل شده است!

اقتصادنیوز: مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گزارشی را از بازدید تیم این سازمان از بیمارستان شفا درپی جنایات رژیم صهیونیستی در آن ارائه کرد و از تبدیل این بیمارستان به گورستان پرده بر داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در پیامی در «ایکس» نوشت: سازمان جهانی بهداشت و شرکای آن موفق شدند از مجتمع الشفا بازدید کنند، بیمارستان الشفا که روزی ستون فقرات سیستم بهداشتی غزه بود، اکنون پس از محاصره اخیر به جز قبرهای انسان چیز دیگری در آن دیده نمی‌شود.

طبق گزارش خبرگزاری سما، تدروس گفت که تیم این سازمان در جریان بازدید از بیمارستان الشفا دست کم پنج جسد را دیده است.

وی افزود: اعضای تیم همچنین متوجه شدند که اکثر ساختمان‌های بیمارستان آسیب زیادی دیده و بیشتر لوازم و تجهیزات آسیب دیده یا به خاکستر تبدیل شده‌اند.

تدروس گفت: حتی احیای حداقل‌های عملیاتی در کوتاه مدت امکان پذیر به نظر نمی‌رسد. یک ارزیابی عمیق توسط تیمی از مهندسان برای تعیین ایمن بودن ساختمان‌های باقی مانده به منظور استفاده در آینده لازم است.

خبر مرتبط
جنجال بزرگ در اسرائیل/ زیرگرفتن تظاهرکنندگان ضدنتانیاهو

اقتصادنیوز: زیر گرفتن جمعیتی از تظاهرکنندگان ضد بنیامین نتانیاهو و خواستارِ آزادی سریع اسیران صهیونیست در نوار غزه، جنجال بزرگی در اراضی اشغالی به راه انداخت.

وی همچنین ابراز تاسف کرد که تلاش‌های سازمان جهانی بهداشت و سایر سازمان‌های امدادی برای از سرگیری خدمات اولیه در بیمارستان الشفا پس از حمله ویرانگر رژیم صهیونیستی به بیمارستان بی‌نتیجه بوده است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه تاکید کرد که نیاز به اقدام فوری در غزه به ویژه در سایه خطر قحطی قریب الوقوع، شیوع بیماری و افزایش بیماری‌های عفونی وجود دارد.

خبر مرتبط
اسرائیل دست به اعتراف زد/ اعلام آمار تلفات رژیم صهیونیستی در غزه

اقتصادنیوز: ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه در جریان رویارویی با مقاومت فلسطین در مرکز و جنوب نوار غزه به کشته شدن چهار سرباز و مجروح شدن تعدادی دیگر از جمله ۲ تن که مجروحیت آنها وخیم توصیف شد، اعتراف کرد.

وی همچنین خواستار حفاظت از تأسیسات بهداشتی باقیمانده در غزه و حفاظت از کارکنان بخش بهداشت و نهادهای بشردوستانه شد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه خواستار دسترسی بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه و آتش‌بس در این باریکه شد.

رژیم صهیونیستی در حالی دوشنبه ۱۳ فروردین پس از حدود ۲ هفته به محاصره بیمارستان «الشفا» خاتمه داد که در زمان محاصره، فجایع غیر قابل جبرانی بر جای گذاشته است.

پس از خروج ارتش رژیم صهیونیستی از این بیمارستان، پیکر صدها شهید در این بیمارستان و اطراف آن کشف شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در چند ماه گذشته هم با متهم کردن حماس به استفاده از بیمارستان الشفا به عنوان مقر فرماندهی خود، چندین بار به بیمارستان حمله کرد؛ ادعایی که نه تنها حماس آن‌ها را رد کرد، بلکه صهیونیست‌ها هم هیچ نشانه‌ای از مقر بودن این بیمارستان پیدا نکردند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده‌ است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه ۲ استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول