مدیرعامل شرکت رمزارزی ترافورم لبز متهم شد


مدیرعامل شرکت رمزارزی ترافورم لبز متهم شد

ترافورم لبز متهم شد که سرمایه‌گذاران را پیش از فروپاشی ارز دیجیتال این شرکت در سال 2022 گمراه کرده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، دادگاه آمریکا «دو کوان» (Do Kwon)، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق شرکت رمزارزی Terraform Labs را مسئول اتهامات کلاهبرداری تشخیص داد. این دادگاه با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) موافقت کرد که این شرکت مستقر در سنگاپور سرمایه‌گذاران را پیش از فروپاشی ارز دیجیتال این شرکت در سال 2022 گمراه کرده بود.

براساس گزارش رویترز، هیئت منصفه در منهتن پس از شنیدن سخنان پایانی دادگاه پرونده Terraform Labs در محاکمه‌ای دو هفته‌ای، حکم خود را صادر کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار این شرکت و مدیرعامل آن را به گمراه‌کردن سرمایه‌گذاران درباره ثبات استیبل کوین TerraUSD متهم کرده بود. همچنین یکی از اتهام‌های «ترافورم لبز» این بود که به دروغ ادعا داشت که بلاک‌چین Terraform در یک اپلیکیشن پرداخت محبوب کره‌ای استفاده شده است.

وکیل SEC در بحث پایانی این دادگاه گفت که داستان موفقیت این شرکت براساس دروغ پایه‌گذاری شده است. از سوی دیگر، وکیل شرکت ترافورم لبز به هیئت منصفه گفت که این شرکت درباره محصولات خود و نحوه عملکردشان صادق بوده‌ است، حتی زمانی که شکست خورد.

دو کوان که در مارس 2023 (اسفند 1401) در مونته‌نگرو دستگیر شد، در دادگاه آمریکا حاضر نبود. هم ایالات‌متحده و هم کره جنوبی، که دو کوان شهروند آن‌هاست، به دلیل اتهامات جنایی به‌دنبال استرداد او هستند. دادگاه عالی مونته‌نگرو درحال ارزیابی درخواست‌های این دو کشور است. وکلای دو کوان از استرداد او به کره جنوبی به امید مجازات سبک‌تر حمایت کرده‌اند. بااین‌حال، دولت مونته‌نگرو ظاهراً قصد دارد او را به ایالات‌متحده برگرداند.

سقوط استیبل کوین TerraUSD و ارز دیجیتال Luna، ارزش سایر ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین را کاهش داد و باعث ریزش گسترده‌تری در بازار رمزارزها شد؛ حتی چندین شرکت در پی سقوط رمزارزهای ترافورم لبز در سال 2022 ورشکست شدند.

منبع : دیجیاتو
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج