عیدی به بچه ها؛ 5 ایده جذاب و به یاد ماندنی


یکی از رایج‌ترین رسوم ایرانی‌ها در دیدوبازدیدهای نوروزی، عیدی به بچه ها است. این کار، شیوه‌ای برای ابراز علاقه و مهرورزی و بازتابی از عواطف به‌شمار می‌رود. این رسم دیرینه و هماهنگ با فرهنگ و آموزه‌های ایرانی، آثار تربیتی ارزشمندی همچون تحکیم روابط عاطفی در خانواده را در پی دارد. حالا به‌نظر شما، چه عیدی‌هایی مناسب گروه سنی کودکان، نوپایان و نوجوانان است؟ آیا می‌دانید تاریخچه این اقدام مهربانانه، از کجا می‌آید و چه فوایدی را به‌دنبال دارد؟ عجله نکنید! در این مقاله قرار است کلی اطلاعات جالب دراین‌باره بخوانید.

ریشه و پیشینه عیدی به بچه ها در ایران و فرهنگ های مختلف

انسان، به‌طور طبیعی ذات اجتماعی دارد و سعی می‌کند محبت خود را به‌نوعی به دیگران انتقال دهد. اولین بار، رسم عیدی‌دادن را ایرانیان باستان بین دوستان و آشنایان خود رواج دادند. بنابراین، می‌توان ادعا کرد که این امر، تاریخچه فرهنگی و اجتماعی عمیقی دارد. به‌طوری که بعداز مدت‌ها نه‌تنها این سنت از میان خانواده‌ها برداشته نشد، بلکه به فرهنگ سایر کشورها هم سرایت کرد.

ابوریحان بیرونی به نقل از یکی از روحانیان بغدادی می‌گفت: اولین بار نیشکر در نوروز کشف شد. بدین‌ترتیب، عیدی افراد به یکدیگر به‌خصوص بچه‌ها نیشکر بود. بعدها خانواده‌ها به‌اندازه توان مالی خود خوراکی‌های مختلفی را به‌عنوان عیدی هدیه می‌دادند. این رسم در طول زمان دچار تغییرات شد و شکل امروزی به خود گرفت.

شادی، خاطره‌ سازی و آموزش مدیریت مالی؛ فواید عیدی دادن به بچه ها

عیدی به بچه ها؛ 5 ایده جذاب و به یاد ماندنی

یکی از بهترین علایق بچه‌ها، عیدی‌گرفتن از بزرگ‌ترهاست؛ پس این لذت را از آن‌ها دریغ نکنید. با عیدی‌دادن به بچه‌ها، ضمن اینکه به استحکام رابطه خود با آن‌ها می‌افزایید، باعث ایجاد حس شادمانی، قدرشناسی و تقویت سلامت روانی در آن‌ها خواهید شد.

از همه اینها مهم‌تر با عیدی‌دادن، به کودکان مفاهیم اقتصادی را آموزش می‌دهید و آن‌ها را در جهت مدیریت درست دارایی‌هایشان رهنمون می‌شوید. بنابراین، عیدی‌دادن در کنار همه دلخوشی‌هایی که می‌سازد، فرصتی بی‌نظیر برای آموزش‌های مالی در اختیار والدین قرار می‌دهد.

عیدی به بچه ها باید متناسب با سن، علایق و نیازهای آن ها باشد

به‌نظر شما، چه عیدی باعث خاطره‌سازی بیشتر در ذهن کودکان خواهد شد؟ خب معلوم است؛ اگر عیدی متناسب با سن، علایق و نیاز کودک باشد، اشتیاق بیشتری برای دریافت آن دارد. ازطرفی، آن‌ها هیچ‌گاه لطف و توجه شما را نسبت به خود فراموش نخواهند کرد.

به کاربردی‌بودن هدیه، دقت بیشتری داشته باشید تا قیمت آن. کودکان، مصداق بارز جمله معروف آندره ژید هستند: «ای‌کاش عظمت در نگاه تو باشد نه آنچه بدان می‌نگری.» بنابراین، به مناسب‌بودن هدایای خود دقت کنید.

به‌عنوان مثال، می‌توانید برای کودکان کم‌سن‌وسال اسباب بازی بخرید. برای بچه‌هایی در سنین بالاتر، کتاب تهیه کنید. لباس هم در زمره هدایایی محسوب می‌شود که دریافت آن، لذت وصف‌ناپذیری را به کودکان می‌دهد و سن‌وسال هم نمی‌شناسد. اگر مخاطب شما، نوجوان است و از علایق او به‌خوبی آگاه نیستید، می‌توانید هدیه خود را نقدی بدهید. نظر خودتان چیست؟

عیدی به بچه ها با دمپایی؛ یک ایده متفاوت برایتان آوردیم!

عیدی به بچه ها؛ 5 ایده جذاب و به یاد ماندنی

اگر خلاق باشید، می‌بینید که عیدی‌دادن به بچه‌ها چندان هم دشوار نیست چراکه آن‌ها از هر سلیقه‌ای استقبال می‌کنند. مثلا ازآنجایی‌که خیلی از بچه‌ها دارای مشکلاتی مانند صافی کف پا یا پاهای پرانتزی هستند، شما می‌توانید با خرید دمپایی استاندارد، هم یک هدیه متفاوت به آن‌ها بدهید و هم به سلامت جسم‌شان کمک کنید.

حتی اگر مشکلاتی که ذکر کردیم، در کودک شما وجود نداشت، باز هم با خرید یک جفت دمپایی دخترانه فانتزی یا نوع پسرانه آن، می‌توانید یک استایل دوست‌داشتنی برایشان بسازید. مطمئن باشید که آن‌ها هم از این هدیه استقبال خواهند کرد.

اگر کودکی نوپا دارید، مشاهده اولین قدم‌های او، مسلما لذت‌بخش‌ترین لحظات زندگی شماست. حالا ازآنجایی‌که می‌گویند «پا قلب دوم همه ماست» و البته تاثیر این موضوع در سال‌های ابتدایی زندگی اهمیت بیشتری دارد، شما به‌عنوان پدر و مادر، موظف به تهیه یک دمپایی با طراحی استاندارد و ظاهری شکیل هستید. در این راستا، برای اطلاع از قیمت دمپایی بچه گانه و خرید این کالا، به سایت فروشگاه پایون سری بزنید.

چرا دمپایی های پایون را برای عیدی به بچه ها پیشنهاد می دهیم؟

می‌دانیم که خواسته همه پدر و مادرها، راحتی و امنیت کودکان‌شان است. اگر هدف عیدی‌دادن باشد، مسلما تلاش می‌کنند علاوه‌بر درنظرگرفتن زیبایی و شکل‌وشمایلی که مطلوب فرزندان‌شان باشد، بهترین اجناس را برایشان تامین کنند. بااین‌اوصاف، اگر ایده خرید دمپایی را برای آن‌ها در سر دارید، پایون انتخاب خوبی برای پاسخ‌گویی به نیاز شماست.

پایون، یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی برای خرید دمپایی زنانه، مردانه و بچه‌گانه است چون سعی دارد جدیدترین طرح‌ها را به شما پیشنهاد دهد و از استانداردهای لازم برای طراحی محصولی که ضمن دوام بالا، باعث راحتی و آرامش پا باشد، بهره ببرد. کافی است یک بار از پایون خرید کنید تا به مشتری وفادار او تبدیل شوید.

اهمیت ایمنی در عیدی به بچه ها، چگونه از خطرات پیشگیری کنیم؟

رسم عیدی‌گرفتن، در حافظه بلندمدت بچه‌ها تاثیر عمیقی دارد. بنابراین، مهم است که با حساسیت بیشتری برایشان هدیه تهیه کنید تا به یک خاطره ماندگار در ذهن‌شان تبدیل شوید. حالا از اصول روان‌شناسانه عیدی‌دادن هم که بگذریم، نکاتی وجود دارد که به‌نوعی با سلامت کودک در ارتباط هستند.

به‌طور مثال، باید بگوییم که در خرید اسباب‌بازی، به خطرناک‌نبودن قطعات آن دقت کنید. لباسی که می‌خرید، باید جنس خوبی داشته تا منجر به حساسیت نشود، دمپایی باید از طراحی ارگونومی برخوردار باشد تا لذت قدم‌زدن با آن حس شود و اگر تصمیم دارید هدایای خود را نقدی بدهید، از اسکناس‌های نو و تمیز استفاده کنید تا عامل انتقال آلودگی‌ها نباشد.

عیدی به بچه ها را به خلاقیت بیامیزید

هرچند عیدی برای خیلی‌ها یادآور اسکناس‌های تانخورده است اما می‌توان کمی خلاقیت چاشنی این کار کرد و تفاوت را به رخ کشید. مثلا نظرتان در مورد کارت هدیه چیست؟ یا خرید بلیط ورود به شهربازی، رفتن به مسافرت یا هرآنچه که فکر می‌کنید کودک شما را خوشحال می‌کند. به‌عنوان حرف نهایی ما به شما، اگر دوست دارید خلاقیت خود را به اقدامی خیرخواهانه گره بزنید، کمک به خیریه هم می‌تواند اقدامی آرامش‌بخش باشد.

جمع‌بندی

عیدی به بچه ها چنین مفهومی را القا می‌کند: «تو لایق احترام و ارزش هستی و ما دوستت داریم.» از ایده‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، کمک بگیرید و هدیه‌ای بدهید که با نیاز و سلیقه و علایق کودک سازگار باشد.

پایون هم برای شما و کودکان‌تان پیشنهادهای غافلگیرکننده‌ای دارد. هر دمپایی که تابه‌حال نتوانستید از فروشگاه‌ها و برندهای دیگر پیدا کنید، در میان تنوع محصولات پایون موجود است. این مجموعه تلاش می‌کند همگام با نیازهای بازار و سلیقه‌های مختلف پیش برود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)