سهم 82 درصدی عامل انسانی در تصادفات نوروز 1403+ فیلم


سهم 82 درصدی عامل انسانی در تصادفات نوروز 1403+ فیلم

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره عوامل موثر بر سوانح رانندگی امسال، سهم عامل انسانی در تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز را ۸۲ درصد عنوان کرد.

گروه راه و مسکن بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «کمال هادیان‌فر» معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون سهم عوامل مختلف دخیل در تصادفات جاده‌ای در نوروز سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: در حال حاضر، مدیریت، جاده، عامل انسانی، وسیله نقلیه و قوانین و مقررات پنج عامل موثر بر سوانح رانندگی محسوب می‌شوند. مطابق با مطالعات صورت گرفته سهم جاده در این موضوع کمتر از ۱۰ درصد است.

سهم 82 درصدی عامل انسانی در تصادفات نوروز 1403+ فیلم
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: متاسفانه جدی‌ترین عامل دخیل در تصادفات، عامل انسانی است به گونه‌ای که این مولفه سهمی بیش از ۸۲ درصد را از سوانح رانندگی به خود اختصاص داده است. وسیله نقلیه هم در این مسئله سهیم است.


وی تصریح کرد: بر اساس قانون، ۳۲ دستگاه اجرای درباره سوانح رانندگی دخیل هستند که بعضی از آن‌ها از این تکلیف قانونی مطلع بوده و تعداد دیگر هم از این موضوع اطلاعی ندارند.


مشروح گفته‌های هادیان‌فر را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛


گفتنی است که معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اعلام کرده بود که در ایام نوروز امسال ۵۳۰ میلیون تردد جاده‌ای ثبت شده که ۶۶۸ تصادف جاده‌ای منجر به فوت ۸۲۸ هموطن در این بازه زمانی شد.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | توافق مهم ایران و افغانستان بر سر آب از زبان سخنگوی وزارت خارجه