کنایه پرسپولیسی‌ها به تصویر جنجالی یک استقلالی+عکس


کنایه پرسپولیسی‌ها به تصویر جنجالی یک استقلالی+عکس

ورود سرمربی پرسپولیس به زمین و اخراج او از کنار خط ابعاد جدیدی پیدا کرده است.

تصمیم موعود بنیادی‌فر در اخراج اوسمار ویه‌‍را از کنار خط، اعتراض شدید کادرفنی سرخپوشان را به دنبال داشت و متعاقب آن با بیانیه باشگاه پرسپولیس نیز همراه شد که معتقد بود قضاوت داوران در این هفته لیگ برتر «نگران‌کننده» بوده است و اخراج اوسمار نیز باعث می‌شود تا این سرمربی دیدار حساس با ملوان را از روی سکوها دنبال کند.

به گزارش ورزش سه، در ابتدا تصور می‌شد علت اخراج سرمربی پرسپولیس، اعتراض او به ورود بی‌اجازه کادرپزشکی گل‌گهر برای رسیدگی به وضعیت قائم اسلامی‌خواه بود که به شدت در برخورد با عبدالکریم حسن آسیب دید و به نظر می‌رسید با مشکلات تنفسی مواجه شده است. با این حال بعد از بازی گفتگو با تیم داوری، ناظر بازی و البته کادر پرسپولیس مشخص کرد که همه چیز زیر سر داور چهارم و البته سختگیری بیش از حد موعود بنیادی‌فر بوده است.

کنایه پرسپولیسی‌ها به تصویر جنجالی یک استقلالی+عکس

ماجرا به زمانی برمی‌گردد که اوسمار به مصدومیت شدید قائم پی بُرد و در حالی که بازی در نزدیکی دروازه پرسپولیس دنبال می‌شد، کادر پزشکی گل‌گهر برای رسیدگی به وضعیت او وارد زمین شد. بعد از اینکه خطر از سر دروازه پرسپولیس رد شد و بازی متوقف شد، اوسمار با برداشتن چند قدم پای به زمین گذاشت تا بنیادی‌فر را از وضعیت نگران‌کننده اسلامی‌خواه آگاه کند که با توجه به شواهد ویدیویی‌ای که باشگاه پرسپولیس در اختیار دارد نشان می‌دهد که ورود اوسمار به زمین بعد از توقف بازی بوده است که در ویدیوی منتشر شده و با توجه به جهت اشاره دست اوسمار به سمت بازیکن مصدوم این مسئله قابل مشاهده است.

به عبارتی به زعم پرسپولیسی‌ها اوسمار نه اینکه قصد اعتراض داشته باشد، بلکه از سر نگرانی برای وضعیت قائم اسلامی‌خواه اقدام به این عمل کرد. چه بسا در گذشته و در وضعیت‌هایی مشابه منجر بروز حوادث تلخ و حتی فوت بازیکن مصدوم شده است، شرایطی که در آن از نظر پزشکی ثانیه‌ها هم مهم هستند.

در این باره قانون می‌گوید که ورود سرمربی به زمین در صورتی که برای اعتراض به داور باشد با کارت قرمز جریمه می‌شود، اما در غیر این صورت و برای مواردی نظیر جدا کردن بازیکنان و یا کمک به شرایط سلامتی بازیکنان باشد، جریمه اخراج ندارد.

هواداران پرسپولیس در توضیح این انعطاف و با اشاره به تصمیمات متفاوت داوران در این گونه صحنه‌ها به بازی دو فصل پیش رقیب قرمزها برابر همین تیم گل‌گهر اشاره می‌کنند. جایی که فرهاد مجیدی برای اعتراض به تیم داوری چند متر وارد زمین شد و با اشاره دست نسبت به داور اعتراض کرد.

کنایه پرسپولیسی‌ها به تصویر جنجالی یک استقلالی+عکس

کنایه پرسپولیسی‌ها به تصویر جنجالی یک استقلالی+عکس

این اتفاق در دقیقه 88 بازی استقلال - گل‌گهر رقم خورد، زمانی که یک صحنه مشکوک توسط سعید مهری در محوطه جریمه گل‌گهر رقم خورد اما بیژن حیدری در لحظه اول پنالتی نگرفت تا اینکه مجیدی به شدت از این تصمیم دکتر بیژن عصبانی شد و به حدی از کوره در رفت که پای به زمین گذاشت و در حالی که عکاسان تصاویرش را شکار می‌کردند، بر سر داور و کمک‌هایش فریاد کشید تا آنها را نسبت به آنچه به زعم او خطای پنالتی بود، آگاه کند.

نکته جالب اینکه در همین حین بازی در بخش دیگری از زمین در جریان بود و لحظاتی بعد بیژن حیدری برای اعلام پنالتی در سوت خود دمید تا یامگا گل پیروزی استقلال را در دقیقه 89 وارد دروازه تیم امیر قلعه‌نویی کند.

این موضوع حالا تبدیل به جدیدترین مورد اعتراضی در فضای هواداری پرسپولیس شده و آنها از موعود بنیادی‌فر سوال می‌کنند که چرا با وجود انعطاف قانونی و اساسا مورد منحصربه‌فرد اوسمار که نه برای اعتراض بلکه برای هشدار به داور و آگاهی او از یک مصدومیت شدید چند قدم وارد زمین شده بود، این تصمیم سختگیرانه را اتخاذ کرده است؟ البته برخلاف باور هواداران پرسپولیس، داور در آن صحنه نیز مجیدی را اخراج کرد، اما به نظر موضوع اوسمار با اعتراض شدید مجیدی کاملا متفاوت است.

نکته مهم اینکه همه شاهدان از جمله ناظر بازی و ناظر داوری تاکید کرده‌اند که هیچ توهین و فحاشی‌ای از سوی اوسمار انجام نشده و اساسا شخصیت سرمربی برزیلی پرسپولیس که حتی در مورد بیرانوند هم انتقاد تندی از کادر پزشکی تیم ملی نکرد، نشان می‌دهد که ادبیات او در این صحنه مشکلی نداشته و تنها همان مسئله ورود به زمین باعث اخراج شده است.

البته از آن سو کادر داوری هم اعتقاد دارد که اوسمار برای اعتراض به بازیکنان گل‌گهر که چرا توپ را بیرون نمی‌زنید و همچین اعتراض به داور که چرا بازی را متوقف نمی‌کنی، وارد زمین شد و به همین دلیل مستحق دریافت کارت قرمز بود؛ ادعایی که با صراحت از سوی کلیه نفرات حاضر در صحنه کادر پرسپولیس رد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!