تصمیم جدید اتحادیه اروپا درباره حضور کشتی‌ها در دریای سرخ


تصمیم جدید اتحادیه اروپا درباره حضور کشتی‌ها در دریای سرخ

اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا قصد دارد «به طور قابل توجهی» عملیات خود را گسترش و تعداد کشتی‌ها در دریای سرخ را افزایش دهد تا در برابر حملات احتمالی حوثی‌های یمن، بهتر دفاع کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، واسیلیوس گریپاریس فرمانده یونانی ماموریت نیروی دریایی اتحادیه اروپا اظهار داشت که این اتحادیه قصد دارد «به طور قابل توجهی وسعت این عملیات را گسترش دهد تا در برابر حملات احتمالی حوثی‌های یمن، بهتر دفاع کند.»

روزنامه «واشنگتن پست» امروز (دوشنبه) به نقل از فرمانده ماموریت نیروی دریایی اتحادیه اروپا گزارش داد، درحالی که ۱۹ کشور از ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در این عملیات شرکت دارند، اما تنها چهار کشتی جنگی در منطقه‌ای به اندازه 2 برابر وسعت قلمرو این بلوک [اتحادیه اروپا] در حال گشت‌زنی هستند.

گریپاریس به خبرنگاران در بروکسل گفت: تنها یک بار عبور یکی از کشتی‌های ما بین 2 مسافت طولانی‌تر به منطقه، ممکن است حدود ۱۰ روز طول بکشد و همچنین گذر از منطقه پرخطر در حدود ۲ روز طول می‌کشد.

خبر مرتبط
فوری/ حملات جدید ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به خاک یمن

اقتصادنیوز: آمریکا و انگلیس لحظاتی قبل یک منطقه را در الحدیده در غرب یمن هدف قرار دادند.

وی مدعی شد که این منطقه پرخطر «در ماه‌های گذشته شاهد حملات متعددی بوده است، از جمله حملات پیچیده که در آن از پهپادها و موشک‌های بالستیک استفاده شده است.»

ماموریت دریایی اتحادیه اروپا موسوم به «آسپیدس» ۳۰ بهمن‌ماه گذشته فعالیت خود را در دریای سرخ آغاز کرد. حوزه ماموریت آسپیدس در امتداد تنگه باب المندب، تنگه هرمز و همچنین آب‌های بین‌المللی در دریای سرخ، خلیج عدن، دریای عرب، خلیج‌فارس و دریای عمان تعریف و مقر آن در لاریسا، یونان عنوان شده است.

جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز مدعی شد که ماموریت دریایی این اتحادیه طی 2 ماه گذشته ۱۱ حمله ارتش یمن در دریای سرخ را دفع کرده است.

به گزارش ایرنا، از زمان شروع عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، ارتش ملی یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

خبر مرتبط
بورل: کانال‌های ارتباطی خود با ایران را حفظ می کنیم/ انصارالله یمن مستقل عمل می‌کند

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با اشاره به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ گفت آن‌ها مستقل عمل می‌کنند و در تصمیم‌گیری‌های خود تحت کنترل ایران نیستند.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه دهند.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند؛ اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی