رونق اقتصاد جهانی در دست گردشگران


رونق اقتصاد جهانی در دست گردشگران

در سال میلادی ۲۰۲۴ با گردشگری، رکورد ۱۱.۱ تریلیون دلاری را به اقتصاد جهانی اضافه کنید.

در سال میلادی ۲۰۲۴ با گردشگری، رکورد ۱۱.۱ تریلیون دلاری را به اقتصاد جهانی اضافه کنید.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از بلومبرگ، تأثیر اقتصادی جهانی صنعت سفر همچنان در حال افزایش است و انتظار می رود امسال به رکورد ۱۱.۱ تریلیون دلار برسد و از بالاترین رقم قبلی خود یعنی ۱۰ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۹ فراتر رود.

پیش بینی می شود در یک دهه دیگر، گردشگری به صنعت ۱۶ تریلیون دلاری تبدیل شود که در آن زمان ۱۱.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد.

امروزه از هر ۱۰ نفر یک نفر در مشاغل مرتبط با گردشگری مشغول به کار است و تا سال ۲۰۳۴، به حدود ۱۲.۲ درصد از مشاغل جهانی که در این بخش نقش دارند، افزایش خواهد یافت.

همه اینها بخشی از تحقیقات تأثیر اقتصادی جهانی ۲۰۲۴ است که شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) منتشر کرد.

بازگشت رکورد سفر در سال ۲۰۲۳ بدون کمک زیادی از بازارهای چین و آمریکا انجام شد و همچنان ورودی های بین المللی به طور قابل توجهی از سطوح قبل از همه گیری عقب بودند. احتمال اینکه این بازارها به زودی بهبود یابند همان چیزی است که پتانسیل رکوردشکنی در سال جاری را ایجاد می کند.

این واقعیت قابل توجه است که همچنان هزینه بیشتری برای سفرهای داخلی در مقایسه با سفرهای خارجی خرج می شود و امسال، رکورد ۵.۴ تریلیون دلار آمریکا را به خود اختصاص خواهد داد که ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز