برنامه رقابت‌های باقی‌مانده لیگ برتر فوتبال ایران


برنامه رقابت‌های باقی‌مانده لیگ برتر فوتبال ایران

با توجه به روزهای باقی‌مانده و همچنین در پیش بودن فیفا دی خردادماه، بدون شک مراحل پایانی جام حذفی پس از بازی‌های تیم ملی و پایان کار اکثر باشگاه‌ها برگزار می‌شود.

در شرایطی که برنامه لیگ برتر تا هفته بیست و چهارم اعلام شده، علاقه‌مندان به فوتبال و مسئولان تیم‌ها در انتظار اعلام زمان برگزاری ۶ هفته پایانی مسابقات هستند. اما تقویم فشرده و زمان محدود نشان می‌دهد که سازمان لیگ احتمالا مجبور است که مراحل پایانی جام حذفی را پس از فیفا دی برگزار کند.

برنامه رقابت‌های باقی‌مانده لیگ برتر فوتبال ایران

طبق برنامه اعلام شده، تمامی بازی‌های هفته بیست و سوم در تاریخ 24 فروردین برگزار می‌شود. هفته بیست و چهارم نیز در تاریخ‌های 30 و 31 فروردین و اول اردیبهشت به انجام خواهد رسید و پس از آن تیم‌های حاضر در جام حذفی می‌بایست هفتم اردیبهشت مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی را برگزار کنند.

از اینجا به بعد، هنوز تاریخی برای برگزاری ادامه مسابقات اعلام نشده است اما می‌توان پیش‌بینی کرد که هفته بیست و پنجم در تاریخ‌های یازدهم یا دوازدهم اردیبهشت برگزار شود. به همین ترتیب و با فواصل چهار و پنج روزه، می‌توان انتظار داشت تا هفته‌های پایانی لیگ برگزار شده و احتمالا مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی نیز در این میان برگزار شود.

در زیر، برنامه فرضی و احتمالی مسابقات لیگ و جام حذفی را مرور می‌کنیم که ممکن است یک روز پس و پیش شود چرا که سازمان لیگ قصد دارد که به‌جز سه هفته پایانی، مسابقات هفته‌های بیست و پنجم تا بیست و هفتم را در دو روز برگزار کند و احتمالا در هر روز چهار مسابقه برگزار شود.
بیایید با این برنامه فرضی با فاصله یک روز جلو یا عقب شدن تقویم پیش برویم:
12 اردیبهشت: برگزاری دیدارهای هفته بیست و پنجم
16 اردیبهشت: برگزاری دیدارهای هفته بیست و ششم
۲۱ اردیبهشت: برگزاری دیدارهای هفته بیست و هفتم
26 اردیبهشت: برگزاری دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
۳۱ اردیبهشت: برگزاری دیدارهای هفته بیست و هشتم (به‌صورت همزمان)
6 خرداد: برگزاری دیدارهای هفته بیست و نهم (به‌صورت همزمان)

11 خرداد: برگزاری دیدارهای هفته سی ام و پایانی لیگ (به‌صورت همزمان)

بدین ترتیب و از آنجایی که اردوی تیم ملی فوتبال برای فیفا دی و برگزاری دو دیدار برابر هنگ‌کنگ و ازبکستان از چهاردهم خرداد آغاز می‌شود، در نتیجه می‌توان پیش‌بینی کرد که مراحل نیمه نهایی و فینال جام حذفی به پس از فیفا دی خرداد موکول می‌شود که در آن مقطع به‌جز چهار تیم، تمامی باشگاه‌های لیگ ایران به کار خود پایان داده و فصل را به اتمام رسانده‌اند.
به هر شکل باید منتظر اعلام رسمی سازمان لیگ برای تعیین تاریخ برگزاری هفته‌های باقی‌مانده لیگ برتر بود. البته که چالش همیشگی سازمان لیگ، دخالت‌های فراقانونی در برنامه‌ریزی مسابقات است.

سهیل مهدی و همکارانش قصد دارند برنامه‌ای برای فصل آینده مشخص کنند که مسابقات لیگ برتر را در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۴ به پایان برسانند و باید دید تا چه اندازه در این امر موفق خواهند بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها