دلیل واقعی افزایش قیمت دلار چیست


دلیل واقعی افزایش قیمت دلار چیست

آیا افزایش بی رویه قیمت دلار به دلیل تنش های اخیر ایران و اسرائیل در منطقه است!

دلیل واقعی افزایش قیمت دلار چیست

به گزارش ایران اکونومیست؛ رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر برای مدیریت و کنترل شرایط کنونی از فرمایشات رهبری تبعیت شود، اقتصاد کشور و به خصوص بازارهای مختلف از جمله بازار ارز هم به خوبی کنترل می‌شود و چه بسا قیمت دلار دوباره به کانال ۶۰ هزار تومان و حتی پایین تر بازگردد.

سید یوسف حسینی - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز- در واکنش به افزایش قیمت دلار بعد از حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق گفت: اتفاقات و درگیری‌های منطقه‌ای می‌تواند بر اقتصاد ایران تاثیرگذار باشد و دشمن نیز برای تکمیل عملیات مخرب خود در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه هیچ اتفاقی در متغیرهای بنیادی اقتصاد کشور رخ نداده که باعث افزایش نرخ ارز شود، گفت: اگر دولت و بانک مرکزی طبق فرمایشات رهبری و با الهام گرفتن از شعار سال جدید در راستای رفع موانع و مشکلات گام بردارند، به‌طور حتم شاهد کاهش چشمگیر مشکلات و تقویت توان اقتصادی کشور خواهیم بود.

رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز با اشاره به افزایش فروش نفت و همچنین کاهش مشکلات قبلی در تامین ارز واردات گفت: هیچ توجیه منطقی اقتصادی وجود ندارد که دلار این چنین با افزایش قیمت همراه شده و معتقدم دلیل اصلی آن چیزی به جز شیطنت‌های رسانه‌ای و فضاسازی دلالان نیست. البته دولت و بانک مرکزی هم نباید از فعالیت‌های رسانه‌ای در راستای تخریب ثبات بازار و ایجاد جنگ روانی غافل شوند و باید همچون قبل با برنامه پیش بروند.

رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: با وجود اینکه بسیاری از مشکلات و موانع تامین ارز واردات برای تجار و فعالان اقتصادی کاهش یافته و ما شاهد انتظار چندین ماهه برای دریافت ارز واردات نیستیم، اما برخی مشکلات هنوز بطور کامل از بین نرفته است. دلیل مطرح کردن این موضوع این است که اگر کالاهای اساسی و کالاهای مختلف در بازار کمیاب شود، بلافاصله با افزایش قیمت و فضاسازی دلالان همراه خواهیم شد که این اتفاق همان چیزی است که دشمن و رسانه‌های معاند به دنبال آن هستند.

منبع: تیتر کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس