روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو قابل قبول نیست


روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو قابل قبول نیست

سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد مسکو تحت هیچ شرایطی پیوستن اوکراین به یک اتحاد خصمانه را نخواهد پذیرفت.

روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو قابل قبول نیست

به گزارش راهبرد معاصر،‌ آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن با بیان اینکه پیوستن اوکراین به ناتو برای مسکو غیرقابل قبول است، خاطرنشان کرد که مسکو هرگز ورود کی‌یف به یک بلوک متخاصم را نخواهد پذیرفت.



براساس گزارش اسپوتنیک، آنتونوف در بیانیه‌ای که توسط هیات دیپلماتیک روسیه منتشر شد، گفت: الحاق اوکراین به ناتو تحت هیچ شرایطی برای ما قابل قبول نیست. این تهدیدی برای امنیت ملی روسیه است. تنها سیاستمدارانی که مطلقاً مواضع اساسی روسیه را درک نمی‌کنند، می‌توانند انتظار داشته باشند که ما مشارکت کی یف به بلوک خصمانه را بپذیریم.


او افزود: واشنگتن اصولاً از شنیدن اظهارات ما درباره رد قاطعانه عضویت کی یف در ناتو خودداری می‌کند. علی رغم پیشنهادات خاص طرف روسی در مورد تضمین‌های امنیتی که در دسامبر ۲۰۲۱ به پایتخت‌های غربی ارسال شد، آمریکا موضع فدراسیون روسیه را در نظر نمی‌گیرد.


جولیان اسمیت، نماینده آمریکا در ناتو، پیشتر اعلام کرده بود که این اتحاد پس از انجام اصلاحات و پایان درگیری با روسیه و به شرطی که همه متحدان با پذیرش آن موافقت کنند، به اوکراین عضویت خواهد داد.



شایان ذکر است در سپتامبر ۲۰۲۲ اوکراین درخواست پیوستن فوری به ناتو را داد و در اجلاس سران این ائتلاف نظامی در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی در تاریخ ژوئیه ۲۰۲۳ اطمینان حاصل شد که در صورت تحقق شرایط لازم برای این امر، اوکراین در ائتلاف ناتو پذیرفته خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس