عضو کمیسیون حقوقی مجلس: شورای نگهبان به لایحه حجاب چهار ایراد گرفته/ برخی افراد تاثیرات منفی روی این موضوع گذاشتند


عضو کمیسیون حقوقی مجلس: شورای نگهبان به لایحه حجاب چهار ایراد گرفته/ برخی افراد تاثیرات منفی روی این موضوع گذاشتند

جماران: حسن نوروزی نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در واکنش به ساخت مسجد در پارک قیطریه که در کنار لایحه حجاب و عفاف بسیار پرسر و صدا شده است، گفت: در پارک چند هکتاری آنجا ۲۰۰ متر بنا برای نمازخانه که اشکالی ندارد. این سر و صداها...

عضو کمیسیون حقوقی مجلس: شورای نگهبان به لایحه حجاب چهار ایراد گرفته/ برخی افراد تاثیرات منفی روی این موضوع گذاشتند

جماران: حسن نوروزی نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در واکنش به ساخت مسجد در پارک قیطریه که در کنار لایحه حجاب و عفاف بسیار پرسر و صدا شده است، گفت: در پارک چند هکتاری آنجا ۲۰۰ متر بنا برای نمازخانه که اشکالی ندارد. این سر و صداها بی‌معنا و بی‌ربط است. آنچه من سوال کردم گفتند، مسجد کلا ۲۰۰ متر زمین است و آقای چمران نیز مطرح کرد که حتی یک درخت قطع نخواهد شد و اصلا حتی اگر درختی قطع شود ایجاد جایی برای نماز و عبادت در یک پارک چندین هکتاری کار خوبی است.

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه عفاف و حجاب ماه‌ها بود که از دولت به مجلس و اصل ۸۵ قانون اساسی شد و من نیز افتخار دارم که جزو کمیسیون مشترک بودم و در نهایت تصویب شد. برخی افراد سعی می‌کنند از طریق حواشی بر مجلس تأثیر بگذارند و البته تاثیرات منفی خود را در این موضوع به جای گذاشتند! در چندین مصاحبه عرض کردم که تغییر و تحولاتی رخ داده است. مجددا شورای نهبان چهار ایراد گرفته است که در کمیسیون باید روی آن کار شود و امیدوارم این بار نهایی شود.

ما نیز با این نوع برخوردهای افراط و تفریطی مخالف بودیم

وی در خصوص ایرادات اساسی این لایحه، گفت: وقتی کار از حوزه قانون‌گذاری و حقوقدان بیرون می‌رود همین می‌شود! افرادی خارج از کمیسیون حضور پیدا می‌کنند و تاثیرات مثبت و منفی می‌گذارند و این مسئله در جاهایی خود را نشان می‌دهد. افرادی معتقد بودند جریمه‌ها باید خیلی زیاد باشد و به طور مثال می گفتند در فرانسه و بسیاری از کشورها جریمه‌ها بیشتر است! ما نیز با این نوع برخوردهای افراط و تفریطی و تأثیرگذاری آن در کارها مخالف بودیم. در کمیسیون نیز کارشناس مرکز پژوهش‌ها، دولت، معاون حقوقی ریاست جمهوری حضور دارند و وقتی در کنار آنان یکسری کارشناس نماها سعی می‌کنند مطرح شوند، متاسفانه رییس کمیسیون ما هم قبول کردند که باشند. لذا این مشکلات ایجاد شد که البته انشاالله حل می‌شود.

۲۰۰ متر بنا برای نمازخانه که اشکالی ندارد/ این سر و صداها بی‌معنا و بی‌ربط است

نوروزی در واکنش به ساخت مسجد در پارک قیطریه که در کنار لایحه حجاب و عفاف بسیار پرسر و صدا شده است، گفت: در پارک چند هکتاری آنجا ۲۰۰ متر بنا برای نمازخانه که اشکالی ندارد. این سر و صداها بی‌معنا و بی‌ربط است. آنچه من سوال کردم گفتند، مسجد کلا ۲۰۰ متر زمین است و آقای چمران نیز مطرح کرد که حتی یک درخت قطع نخواهد شد و اصلا حتی اگر درختی قطع شود، ایجاد جایی برای نماز و عبادت در یک پارک چندین هکتاری کار خوبی است. مثلا، در میدان بهارستان ما مسجد خوبی نداریم. بالاخره جوان دلش می‌خواهد در جای جای مدرنی نماز بخواند؛ مثل عربستان. اما باید این وضعیت باید تغییر کند. فرد در پارک قیطریه مجبور است کت خود را پهن کند و نماز بخواند، در حالی که باید مکانی برای عبادت وجود داشته باشد.

ما ۴۵ سال نمازگذار تربیت کرده‌ایم، جوانان ما متدین و انقلابی هستند

نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا نباید ابتدا نمازگزار تربیت کرد؟ گفت: ما ۴۵ سال نمازگزار تربیت کرده‌ایم؛ جوانان ما متدین و انقلابی هستند. در همین میدان بهارستان اگر مشاهده کنید ما دو مسجد جدید و نوساز نداریم و باید این انجام شود.

لینک کوتاه کپی لینک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت