خبر مهم برای مسافران شمال؛ مازندران بارانی می‌شود


خبر مهم برای مسافران شمال؛ مازندران بارانی می‌شود

معاون‌توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از هشدار جوی سطح نارنجی شماره۲ هواشناسی مازندران خبر داد.

احمد اسدی در توصیف سامانه مورد انتظار گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان از عصر چهارشنبه ۲۲ فروردین آغاز و تا صبح شنبه ۲۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به نوع مخاطره جوی پیش‌بینی شده در مازندران گفت: بارش باران (در مناطق سردسیر و کوهستانی مه آلود با بارش برف)، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ از پیامد‌های این سامانه است.

معاون‌توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران منطقه اثر سامانه بارشی را کل استان عنوان کرد و افزود: شدت بارش در نیمه غربی عصر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه و در نیمه شرقی عصر پنجشنبه تا صبح شنبه خواهد بود.

اسدی با اشاره به اثر مخاطره افزود: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی و احتمال خسارت به بخش کشاورزی و پوشش خزانه برنج مورد انتظار است.

وی در توصیه‌ای به هموطنان گفت: پرهیز از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مستقر نشدن در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی و پوشش خزانه برنج و و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!