6 ماه جنگ؛ اسرائیل غرق در بحران‌های مختلف


6 ماه جنگ؛ اسرائیل غرق در بحران‌های مختلف

پس از گذشت ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روز به روز بیشتر در بحران های داخلی و خارجی خود فرو می رود.

پس از گذشت ۶ ماه از جنگ علیه نوار غزه ، رژیم صهیونیستی دستاوردی غیر از جنایت، قتل عام، ویرانی، جنایت های جنگی، نقض قوانین بین المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

اگر منظور و هدف رژیم صهیونیستی از حمله به غزه، رسیدن به این دستاوردها بوده که محقق شده، در غیر این صورت این جنگ و جنایت و کشتار جمعی دستاوردی نداشته است.

با جنبش حماس و مقاومت در نوار غزه و عدم دستیابی رژیم صهیونیستی به «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه و «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، نتانیاهو هیچ پیروزی در این جنگ نداشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی با بکارگیری تمام شیوه ها و ارتکاب هر جنایتی تاکنون نتوانسته به السنوار دست یابد و فراتر از آن، همچنان موشک های مقاومت از نوار غزه به سوی شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه شلیک می شود و با وجود همه فشارهای نظامی که بر مقاومت وارد کرده است، اسرای صهیونیست هنوز در نزد گروه های مقاومت فلسطین هستند.

در جبهه داخلی صهیونیست ها نیز، وضعیت درحال بازگشت به پیش از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر) و تظاهرات های گسترده علیه کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و افزایش درخواست ها برای سرنگونی کابینه او است.

نتانیاهو چند روز پیش معترضان را به تلاش برای قتل خود متهم کرد و «رونین بار» رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» نیز اعلام کرد که توده صهیونیست ها با این اعتراض ها به سمت و سوی خطرناکی می روند.

6 ماه جنگ؛ اسرائیل غرق در بحران‌های مختلف

همه این بحران ها در حالی است که ارتدوکس های افراطی (حریدیم) هنوز برای اعتراض به خیابان ها نیامده اند و در صورتی که آن ها نیز درباره معافیت خود از خدمت در ارتش با کابینه به توافق نرسند، مانند دیگر توده صهیونیست برای اعتراض به خیابان ها سرازیر خواهند شد.

این در حالی است که کابینه نتانیاهو نیز با تهدید برخی وزیران به خروج از آن، به بهانه عدم عضویت آن ها در شورای جنگ با خطر سقوط رو به رو است.

از دیگر بحران های رژیم صهیونیستی، بحران در روابط با دولت آمریکا است، تل آویو در دستیابی به اهداف راهبردی در جنگ کنونی ناکام مانده و نه در غزه دستاوری داشته و نه در جبهه شمالی که درگیری ها در این جبهه با حزب الله ادامه دارد.

برغم اینکه ارتش رژیم صهیونیستی گسترده بمباران ها را در جنوب لبنان افزایش داده است، تاکنون نتوانسته ده ها هزار صهیونیست آواره را به شهرک های شمالی فلسطین اشغالی بازگرداند و امنیت آن ها را تامین کند.

ارتش رژیم اسرائیل نیز برغم جنایت های گسترده در نوار غزه و اظهارات فرماندهان آن درباره تصویب طرح حمله زمینی به شهر رفح، همچنان بدون هیچ دستاوردی در جا می زند و از سوی مقاومت مورد حمله قرار می گیرد.

رژیم صهیونیستی، این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال ها محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت های آشکار در غزه، از دست داده است.

در مقابل، اعتراض صهیونیست ها به دلیل ناکامی های ارتش در نابودی مقاومت و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه افزایش یافته است. آن ها اهداف اعلامی توسط نتانیاهو را غیرمعقول می دانند و اعتقاد دارند که او رژیم اسرائیل را وارد جنگی کرده که نمی داند آن را چگونه به پایان برساند.

برغم گذشت ۶ ماه از جنگ و ناکامی بزرگ، نتانیاهو همچنان نخست وزیر است و احتمال دارد که تا ماه های آینده نیز در این منصب بماند اما در صورتی که فشارهای صهیونیست ها به شکل غیرقابل تحملی افزایش یابد و اعتراض ها به کابینه او از اعتراضات گذشته فراتر رود، ممکن است کابینه اش سقوط کند اما تا آن زمان، نتانیاهو به دنبال یافتن راه برون رفتی از این بحران ها و بحران های آینده برای باقیماندن در منصب خود است؛ حتی اگر بهای این باقی ماندن، گشودن جبهه ای جدید یا جنگ در چند جبهه باشد و این به سرعت گرفتن دریافت سلاح های آمریکایی مربوط است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی