اقدامات اسرائیل در غزه نسل‌کشی است


اقدامات اسرائیل در غزه نسل‌کشی است

سناتور دموکرات سرشناس آمریکایی تاکید کرد، به باور او دادگاه‌های بین‌المللی می‌توانند عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را به‌عنوان یک نسل‌کشی تعیین و اعلام کنند.

خبرگزاری محلی «جی.بی.اچ نیوز» آمریکا ویدیویی از صحبت‌های الیزابت وارن، سناتور دموکرات ترقی‌خواه آمریکایی منتشر کرد که در آن او تاکید می‌کند آنچه که رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد اشتباه است و به باور او دادگاه‌های بین‌المللی می‌توانند اقدامات این رژیم در این باریکه را به عنوان نسل‌کشی تلقی کنند.

وارن در سخنرانی مرکز اسلامی بوستون آمریکا در پاسخ به پرسش یکی از مستمعین مبنی بر اینکه آیا از نظر او «اسرائیل در حال ارتکاب نسل‌کشی است» پاسخ داد: «از جنبه اعمال قانون، معتقدم که آنها این کارها را به عنوان نسل‌کشی تلقی خواهند کرد و اسناد و مدارک زیادی برای این موضوع دارند.»

این سناتور دموکرات آمریکایی در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: «مهم‌تر از نظر من این است که بگویم کاری که اسرائیل دارد انجام می‌دهد، اشتباه است. این اشتباه است که شما به کودکان در میان یک جمعیت غیرنظامی گرسنگی بدهید تا آنها را تسلیم اراده خود کنید. این اشتباه است که بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی (۹۰۷.۱ کیلوگرم) را روی مناطق با جمعیت پرتراکم غیرنظامی بیندازید.»

وارن ادامه داد: «فکر می‌کنم با توصیف رفتاری که صورت گرفته و مطرح کردن باور خودم به اینکه اشتباه یا غلط است، می‌توانم به شکل موثرتر استدلال کنم.»

یک سخنگوی الیزابت وارن در بیانیه‌ای به پایگاه «پالتیکو» گفت: «اظهارنظرهای او درباره رویه‌های قانونی در دادگاه بین‌المللی دادگستری بود، نه دیدگاه خود در مورد اینکه آیا نسل‌کشی در غزه رخ می‌دهد یا خیر.»

دادگاه بین‌المللی دادگستری ماه ژانویه با صدور حکمی در ارتباط با پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به جرم نسل‌کشی در غزه از این رژیم خواست «تمامی تدابیر در چارچوب قدرت خود را اتخاذ کند» تا جلوی اقدامات مرتبط با نسل‌کشی از سوی نیروهایش در غزه را بگیرد.

اقدامات اسرائیل در غزه نسل‌کشی است

وارن از سیاست‌های دولت بایدن در حمایت از رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و خواستار برقراری یک آتش‌بس و مشروط کردن کمک‌های واشنگتن به این رژیم شده است.

این سناتور سرشناس در پی کشته شدن هفت امدادگر سازمان خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» در یک حمله هوایی رژیم صهیونیستی در نوار غزه در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به این اتفاق واکنش نشان داده و نوشت: «امدادرسان‌ها در زمره بهترین انسان‌ها بوده و باید از آنها محافظت کرد. آشپزخانه مرکزی جهانی تلاش دارد به تغذیه مردم گرسنه در غزه کمک کند. کابینه نتانیاهو باید بمباران کور را متوقف کند. ما نیاز به برقراری یک آتش‌بس فوری و تحویل حجم عظیم کمک‌های بشردوستانه به غزه داریم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)