درآمد ترکیه از گردشگری سلامت به 2 میلیارد دلار رسید


درآمد ترکیه از گردشگری سلامت به 2 میلیارد دلار رسید

درآمد ترکیه در حوزه گردشگری سلامت در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۲ میلیارد دلار رسید.

درآمد ترکیه در حوزه گردشگری سلامت در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۲ میلیارد دلار رسید.

به گزارش «دنیای سفر»، براساس بیانیه اخیر وزارت بازرگانی ترکیه، با توجه به درآمد ۲.۳ میلیارد دلاری که در سال ۲۰۲۳ در حوزه گردشگری سلامت برای این کشور حاصل شده است، ترکیه در جایگاه جهانی هفتم «گردشگری سلامت» قرار گرفت.

«دیلی صباح» نوشت، درگاه اینترنتی «درمان در ترکیه» که با حمایت وزارت بازرگانی ترکیه راه اندازی شده، به نوعی چهره بخش گردشگری سلامت ترکیه است و شامل ۱۷۵ موسسه فعال در این بخش است و هر روز برنامه های کاربردی این درگاه افزایش می یابد.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، بیشتر گردشگران سلامت ترکیه از آلمان، بریتانیا، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، افغانستان و خاورمیانه بوده اند.

درآمد حاصل از خدمات بهداشتی و درمانی در سال ۲۰۲۲ در ترکیه ۱.۹ میلیارد دلار بود که با ورود ۱.۴ میلیون گردشگر سلامت به این کشور این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۲.۳ میلیارد دلار افزایش یافت.

همچنین بر اساس بیانیه اخیر، حمایت مالی ارائه شده توسط وزارت بازرگانی از شرکت های فعال در بخش خدمات بهداشتی در سال ۲۰۲۳ با ۲۸۱ درصد افزایش به ۷۳۳ میلیون لیر رسید؛ چراکه آنها در راستای هدف تبدیل شدن این کشور به یک مرکز جهانی گردشگری سلامت قدم برمی دارند.

پیش تر نیز موسسه آمار ترکیه (TurkStat) اعلام کرده بود درآمد گردشگری ترکیه در سال ۲۰۲۳ به ۵۴.۳ میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است.

سال گذشته، ترکیه پذیرای ۴۹.۲ میلیون گردشگر خارجی بود که ۱۰.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشت و با احتساب شهروندان ترک مقیم خارج از کشور، نزدیک به ۵۷ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ از این کشور دیدن کردند.

ترکیه قصد دارد در سال جدید میلادی ۶۰ میلیون بازدیدکننده جذب کند و از محل آن ۶۰ میلیارد دلار درآمد گردشگری به دست آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج