بازدهی بورس در هفته سوم فروردین 1403 / فرار پول حقیقی از بازار سهام ادامه دارد


بازدهی بورس در هفته سوم فروردین 1403 / فرار پول حقیقی از بازار سهام ادامه دارد

نگاهی به معاملات هفته سوم فروردین 1403 خبر از خروج سنگین هزار و 689 میلیارد تومانی پول حقیقی از بازار سهام دارد. این موضوع در کنار کاهش ارتفاع شاخص هم‌وزن نگرانی جدیدی برای اهالی بازار سهام ایجاد کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در هفته‌ای که گذشت روند عجیبی را پشت سر گذاشت. چرا که شاخص‌های بورس در روز ابتدایی هفته با کاهش نسبتا شدیدی روبه‌رو شدند. این موضوع سبب شد تا اکثر سهم‌های بازار طی این هفته کاهش قیمت داشته باشند. هرچند شاخص‌سازها تا حدودی مسیر خود را از بازار جدا کرده‌اند.

شاخص کل با افزایش 0.71 درصدی از تراز دو میلیون و 245 هزار واحد در پایان هفته گذشته به دو میلیون و 255 هزار واحد رسید. در سمت دیگر اما تراز شاخص هم‌وزن در این هفته کاهش داشته است؛ به طوری که شاخص هم‌وزن طی این هفته معاملاتی با کاهش 1.23 درصدی از 760 هزار واحد به 750 هزار واحد رسید.

همچنین باید گفت بازار سهام طی هفته سوم فروردین‌ماه به طور میانگین 9 میلیارد و 975 میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزشی معادل چهار هزار و 9 میلیارد تومان را رقم زده است. در طرف تراز پول حقیقی نیز ارقام جالبی برای بورس این هفته ثبت نشده است؛ چرا که طی چهار روز معاملاتی این هفته، مجموعا هزار و 689 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شده است. این پول البته وارد صندوق‌های درآمد ثابت هم نشده و احتمالا به بازارهای سفته‌بازی تزریق شده است.

بورس هفته سوم فروردین در یک نگاه

بررسی معاملات این هفته نشان می‌دهد بازار سهام در روز ابتدایی یعنی شنبه با ریزش نسبتا قدرتمندی روبه‌رو شد و هر دو شاخص بورسی کاهش ارتفاع دادند. این ریزش در نمادهای کوچک و متوسط بازار با شدت بیشتری روبه‌رو بوده است.

همین روند در روز یکشنبه نیز تقریبا ادامه داشت؛ با این تفاوت که شاخص کل در این روز اندکی افزایش ارتفاع داد. معاملات دوشنبه اما در حالی شروع شد که هر دو نماگر گارد صعودی داشتند و در پایان نیز افزایش ارتفاع دادند.

این روند در بورس سه‌شنبه نیز تکرار شد و شاخص کل و شاخص هم‌وزن به ارتفاع خود افزودند؛ با این تفاوت که شدت رشد آن‌ها کمی کاهش یافت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها