واکنش کرملین به اظهارات دبیر کل سازمان ملل


واکنش کرملین به اظهارات دبیر کل سازمان ملل

اقتصادنیوز: سخنگوی کرملین به اظهارات دبیرکل سازمان ملل درباره حفظ تمامیت ارضی اوکراین واکنش نشان داد و تاکید کرد: باتوجه به تغییر واقعیت‌های ژئوپلتیک در اوکراین، اکنون روسیه بخش‌های جدید دارد که باید در نظر گرفته شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز (چهارشنبه) در واکنش به اظهارات اخیر دبیرکل سازمان ملل درباره لزوم حفظ تمامیت ارضی اوکراین پس از جنگ خاطر نشان کرد: واقعیت‌های ژئوپلتیک در جنگ اوکراین تغییر کرده است و روسیه اکنون مناطق جدیدی در اختیار دارد. این، باید در نظر گرفته شود.

پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: اکنون واقعیت‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین کاملاً متفاوت است و شما می‌دانید که این در روسیه متفاوت است. روسیه بزرگ‌تر شده است، چهار منطقه جدید دارد و این باید در نظر گرفته شود.

سخنگوی کرملین همچنین درباره تحولات جدید در رابطه با ارمنستان تاکید کرد که ارمنستان شریک و متحد نزدیک روسیه است و اهمیت روابط دوجانبه میان دو کشور را به سختی می‌توان نادیده گرفت.

خبر مرتبط
افشاگری روسیه از مانورهای آمریکا در آسیا-اقیانوسیه

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هدف از رزمایش مشترک آمریکا، ژاپن، استرالیا و فیلیپین را گسترش ناتو در سایر مناطق جهان دانست.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان پیشتر گفته بود که روابط بین ارمنستان و روسیه روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد، اما اهمیت آن برای کشور، حاکمیت و امنیت به سختی قابل ارزیابی است.

دیمیتری پسکوف افزود: همان‌طور که می‌دانید ارمنستان شریک نزدیک ما است، متحد ما است. کشوری که ما با بسیاری از فرمت‌های هم‌گرایی و البته روابط تاریخی دوجانبه، روابط بشردوستانه با آن متحد شده ایم که اهمیت آن را نمی‌توان بیش از حد ارزیابی کرد. البته در چنین گروابط نزدیکی ممکن است مشکلاتی پیش بیاید.

وی در ادامه اظهار داشت: مسکو امیدوار است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان بتوانند در آینده‌ای قابل پیش‌بینی در مورد روابط دوجانبه گفت‌وگو کنند و رایزنی‌ها در سطح کاری ادامه دارد.

خبر مرتبط
خبر بد برای کرملین/ تصمیم نظامی جدید ناتو بیخ گوش روسیه

اقتصادنیوز: وزیردفاع نروژ گفت، مقر نیرو زمینی ناتو در شمال اروپا قرار است در فنلاند ایجاد شود.

پسکوف گفت: روسیه همچنین امیدوار است که همه مسائل دشوار در روابط مسکو و ایروان که اخیراً به وجود آمده است، حل‌وفصل شود.

سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوالی درباره تصمیم اتحادیه برای لغو تحریم‌های شخصی علیه پتر آون و میخائیل فریدمن، تاجران روسی تصریح کرد: تجار می‌توانند تحریم‌های اعمال‌شده توسط اتحادیه اروپا را به چالش بکشند و از این حق استفاده می‌کنند. ناگفته نماند که نمایندگان شرکت‌های بزرگ فرصت‌هایی برای به چالش کشیدن این تصمیمات تحریمی علیه خود در دادگاه دارند و آنها از این فرصت‌ها بهره می‌برند.

وی همچنین درباره روابط مسکو و واشنگتن در زمینه استفاده صلح‌آمیز از فضا گفت که همکاری روسیه و ایالات متحده در این رابطه ادامه دارد و این تعامل بسیار حائز اهمیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول