قیمت جهانی طلا امروز 22 فروردین 1403


قیمت جهانی طلا امروز 22 فروردین 1403

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز 22 فروردین 1403

به گزارش راهبرد معاصر، قیمت طلا در روز چهارشنبه در حدود رکورد روز گذشته ثابت مانده است. احتمال بالا رفتن نرخ تورم در آمریکا و ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی تمایل به این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن را بالا برده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.10 درصد افزایش به 2355 دلار و 14 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.46 درصدی به 2373 دلار و 20 سنت رسیده است.

تحلیلگران عقیده دارند عوامل معمول تاثیرگذار بر قیمت طلا تغییر کرده‌اند. تنش‌های ژئوپلیتیکی، خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی در بازارهای ظهور، بی‌ثباتی در بازار ارز چین و احتمال افزایش دوباره تورم در آمریکا در حال حاضر از عوامل اصلی افزایش قیمت طلا هستند.

بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد احتمالاً گزارش تورم آمریکا که قرار است امروز منتشر شود حاکی از افزایش 3.4 درصدی شاخص قیمت مصرف کننده نسبت به سال گذشته خواهد بود.

اگر نرخ تورم دوباره افزایش یابد، احتمالاً زمان آغاز روند کاهش نرخ بهره باز هم به تعویق می‌افتد. پس از انتشار گزارش بهتر از حد انتظار بازار اشتغال آمریکا زمان کاهش نرخ بهره از ماه ژوئن به ژوئیه تغییر کرده بود.بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

بازارها همچنین منتظر جزئیات اجلاس فدرال رزرو آمریکا در ماه مارس هستند که قرار است امروز منتشر شود. فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه گذشته بین 5.25 تا 5.50 درصد ثابت نگه داشت و اعلام کرد نرخ بهره احتمالاً 0.75 درصد تا پایان سال جاری میلادی کاهش می‌یابد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.75 درصد افزایش به 28 دلار و 20 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.20 درصدی 982 دلار و 14 سنت معامله می‌شود./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)