بررسی گوشی جدید سامسونگ / گلکسی A55 ارزش خریدن دارد؟


بررسی گوشی جدید سامسونگ / گلکسی A55 ارزش خریدن دارد؟

گلکسی A55 سامسونگ که مدت‌زمان بسیار کوتاهی از عرضه آن می‌گذرد، ظاهر و علملکردی شبیه به یک مدل پرچمدار دارد؛ اما عملکرد آن در زمینه‌هایی مانند باتری و دوربین چقدر است؟ تجربه بررسی‌کنندگان تلفن‌های همراه چه چیزی را نشان می‌دهد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ به‌ خاطر قیمت مناسب و تجربه‌ای شبیه به پرچمداران، با کمتر از نصف قیمت شناخته شده‌اند. با گلکسی A55 که اخیراً عرضه شده است، به نظر می‌رسد این شرکت به فرمول استحکام و کیفیت بالا پایبند است و در عین حال تغییراتی مانند افزودن تراشه physical Knox و قاب فلزی را به همراه دارد. تعدادی از بررسی‌کنندگان تلفن‌های همراه به مدت یک هفته از این گوشی استفاده و تجربه‌های خود را به صورت یکپارچه اعلام کرده‌اند.

طراحی سخت و محکم گلکسی A55 سامسونگ

گلکسی A55 ممکن است در نگاه اول شبیه نسل قبلی خود باشد، اما این‌طور نیست؛ سامسونگ به جای پلاستیک، یک قاب آلومینیومی را انتخاب کرده است که به شما این احساس را می‌دهد که دستگاه سری گلکسی اس را در دست دارید.

آن‌طور که مشخص است، سامسونگ، گوریلا گلس +Victus را هم در جلو و هم در پشت دستگاه انتخاب کرده است، چیزی که هنوز در دستگاه‌های میان‌رده دیده نمی‌شود.

سامسونگ همچنین یک جایگاه کلید (Key Island) جدید معرفی کرده است که در واقع یک لبه برجسته در سمت راست گوشی است که دکمه‌های صدا و پاور را در خود جای داده است. در ابتدا، بررسی‌کنندگان آن را به عنوان یک امتیاز در نظر نگرفتند، اما بعداً متوجه شدند اگر هنگام دوچرخه‌سواری یا فقط راه رفتن به موسیقی گوش می‌دهید، لبه‌های برجسته به کار می‌آیند زیرا باعث می‌شود وقتی گوشی در داخل جیب باشد، دکمه‌ها را راحت‌تر و آسان‌تر پیدا می‌کنید.

بررسی گوشی جدید سامسونگ / گلکسی A55 ارزش خریدن دارد؟

در حالی که ظاهر و نمای گوشی بسیار عالی است، قاب فلزی و پشت شیشه‌ای آن به وزن گوشی اضافه می‌کنند. گلکسی A55 بدون روکش 213 گرم وزن دارد که آن را به یک دستگاه حجیم تبدیل می‌کند. همانند سایر گوشی‌های سامسونگ، Galaxy A55 حتی اگر از گوشی بدون کاور استفاده کنید، چسبندگی عالی دارد و به‌راحتی از دست لیز نمی‌خورد.

با این حال، وقتی بیش از پنج دقیقه با این گوشی صحبت می‌شود، می‌توان متوجه وزن زیاد آن شد؛ به نظر می‌رسد سامسونگ در توزیع وزن موفق عمل کرده است؛ اما تعویض دست هنگام مکالمه طولانی‌مدت ضروری به نظر می‌رسد. بنابراین اگر فردی هستید که به گوشی‌های سبک‌وزن عادت دارید این گوشی مناسب شما نیست.

گلکسی A55 مشابه مدل قبلی خود، از استاندارد IP67 برخوردار و مقاوم در برابر آب و گردوغبار است؛ اما در سایت سامسونگ در این خصوص نوشته شده است: «نتایج بر اساس شرایط آزمایشگاهی، غوطه‌وری تا عمق یک متری آب شیرین به‌ مدت حداکثر 30 دقیقه به دست آمده است. برای استفاده در ساحل یا استخر توصیه نمی‌شود.»

نمایشگر بزرگ گوشی جدید سامسونگ

گلکسی A55 دارای صفحه‌نمایش 6.6 اینچی AMOLED با فرکانس 120 هرتز است که کمی کوچک‌تر از اکثر دستگاه‌های موجود در این گروه قیمتی است. اما راحتی و کابردی بودن آن در تماشای ویدئو، خواندن مقاله یا صرفاً پیمایش معمولی در صفحات، این گوشی را در داخل و خارج از منزل کاملاً قابل استفاده کرده است.

بررسی گوشی جدید سامسونگ / گلکسی A55 ارزش خریدن دارد؟

رابط کاربری واضح در گلکسی A55 سامسونگ

یکی از دلایلی که سری گلکسی A در رقابت شکست می‌خورد عملکرد آن است، اما در کمال تعجب، این گوشی با بهینه‌سازی و پشتیبانی نرم‌افزارها احساس بسیار بهتری به کاربران القا می‌کند. گلکسی A55 با چیپ‌ست داخلی Exynos 1480 و پردازنده گرافیکی Xclipse 530 که بر اساس معماری گرافیکی AMD RDNA2 ساخته شده، ممکن است سریع‌ترین گوشی در این بخش نباشد، اما کارایی بسیار بالایی ارائه می‌کند.

در مورد One UI 6.1 که مبتنی بر اندروید 14 است، نرم‌افزار به همان اندازه خوب و کاربردی است. انیمیشن‌ها روان هستند و گوشی دارای چندین ویژگی مفید مانند تماس متنی است که سعی می‌کند بفهمد تماس‌گیرنده چه می‌گوید و صدای او را از گفتار به متن تبدیل می‌کند.

گلکسی A55 نیز مانند نسل قبلی خود به‌هیچ‌وجه برای گیمرهای جدی در نظر گرفته نشده است. در حالی که می‌تواند جدیدترین بازی‌ها را به‌راحتی اجرا کند، اغلب در عناوینی مانند Call of Duty: Warzone یا Genshin Impact به تنظیمات متوسط یا پایین محدود می‌شوید. دومی به گوشی اجازه می‌دهد گرافیک را به حداکثر برساند، اما بعد از آن بازی شروع به افت فریم می‌کند و باعث می‌شود گوشی بعد از چند دقیقه رفته‌رفته داغ شود.

گلکسی A55 دارای برخی نرم‌افزارهای از پیش نصب‌شده است که به‌راحتی می‌توان آنها را حذف کرد. با این حال، هنگام راه‌اندازی دستگاه، به‌نوعی مجبور می‌شوید برخی از برنامه‌ها را نصب کنید که الزامی نیستند.

دوربین‌های متوسط گوشی جدید سامسونگ

به نظر می‌رسد سامسونگ گلکسی A55 تنظیمات دوربین سه‌گانه قبلی خود را حفظ کرده است. این گوشی دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است که با یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض و 5 مگاپیکسلی ماکرو همراه است.

دوربین اصلی در طول روز عکس‌های واضح و دقیق می‌گیرد و در عین حال سطوح اشباع را در حد قابل کنترل نگه می‌دارد. دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض در نور خوب با دوربین اصلی هماهنگ می‌شود و تغییر رنگ را به حداقل می رساند.

با این حال، این احساس وجود دارد که تلفن دچار مشکلات نوردهی است. زمانی که از صحنه‌های یکسان در کمتر از یک دقیقه عکس می‌گیرید، گاهی گلکسی A55 صحنه را تاریک می‌کند و عکس بعدی به نظر می‌رسد در یک روز آفتابی گرفته شده است!

بررسی گوشی جدید سامسونگ / گلکسی A55 ارزش خریدن دارد؟

گلکسی A55 دارای یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است؛ دوربین رنگ طبیعی پوست را حفظ می‌کند و در طول روز عکس‌های مناسبی می‌گیرد.

عمر طولانی باتری سامسونگ گلکسی A55

گلکسی A55 یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد که از شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند. در استفاده سبک، گلکسی A55 به‌راحتی دو روز دوام آورد، اما اگر فردی هستید که اغلب گوشی خود را چک می‌کند و به‌شدت به داده‌های تلفن همراه وابسته است، یک روز با حدود 6 تا 7 ساعت نمایشگر روشن دوام می‌آورد. همچنین، شارژ گوشی حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد که با استانداردهای امروزی چندان مورد پذیرش نیست. این خواسته وجود دارد که سامسونگ حداقل شارژ سیمی 45 واتی مشابه دستگاه‌های سری S ارائه دهد.

گلکسی A55 دارای یک تنظیم بلندگوی استریو است که یکی در بالا و دیگری در قسمت پایینی قرار گرفته است. در خارج از منزل، گوشی بیش از حد قابل شنیدن است و صدا واضح و شفاف است. صدای بلندگوها به حدی است که حتی وقتی روی تخت دراز کشیده‌اید و یک میکسر در پس‌زمینه با سرعت تمام کار می‌کند، می‌توانید موسیقی را بدون مشکل بشنوید.

گوشی گلکسی A55 ارزش خریدن دارد؟

در حالی که این تلفن همراه به‌هیچ‌وجه گوشی بدی نیست و مزایای خوبی دارد، اما گلکسی A55 در بخش عملکرد در مقایسه با OnePlus 12R و Vivo V30 Pro که کم‌وبیش هزینه‌های مشابهی دارند، کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند. بنابراین اگر کاربر حرفه‌ای هستید یا می‌خواهید یک گوشی مخصوص بازی داشته باشید، Galaxy A55 ممکن است برای شما مناسب نباشد. با این حال، اگر OneUI را دوست دارید یا تلفن همراهی می‌خواهید که تقریباً نیم دهه برای شما دوام بیاورد، در برابر آب و گردوغبار مقاوم باشد و به وزن و دوربین‌های متوسط آن اهمیت نمی‌دهید، Galaxy A55 می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

اخبار حوزه استارتاپ، فناوری اطلاعات و ارتباطات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل