طرح ضربتی شهرداری


طرح ضربتی شهرداری

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: معتادین متجاهر، افراد بی‌خانمان، کودکان کار و خیابان، زباله‌گردها و غیره توسط گشت‌های فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی‌شهر در سطح محلات شناسایی و جذب می‌شوند.

احمد احمدی صدر در این باره توضیح داد: پس از ۲ سال تلاش شبانه روزی و آماده سازی ساختارها به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و رفع حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از موانع، اکنون زمان آن فرا رسیده تا حاصل این اقدامات به سرانجام برسد.

به گفته وی، همانطور که شهردار تهران تاکید کردند طبق جلسات و طراحی‌های صورت گرفته، شهرداران مناطق و نواحی اجرا کننده طرح‌های پایانی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در سطح محلات خواهند بود.

وی با بیان اینکه با جدیت به سراغ کلونی‌های آسیب، نقاط بی دفاع شهری، پاتوق‌ها و مکان‌هایی که از قبل مشخص شده بود رفتیم، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا هرچه سریعتر با جمع آوری این کلونی ها، آسیب‌های اجتماعی در سطح پایتخت ساماندهی شود.

طرح ضربتی شهرداری

احمدی صدر ادامه داد: معتادین متجاهر، افراد بی‌خانمان، کودکان کار و خیابان، زباله‌گردها و غیره توسط گشت‌های فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی‌شهر در سطح محلات شناسایی و جذب می‌شوند که البته این افراد ابتدا در مراکز خدمات‌ اجتماعی مناطق ۲۲ گانه مستقر و سپس به مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی شهر تهران به منظور غربالگری تحویل داده می‌شوند.

اجرای طرح ضربتی جمع آوری کلونی های آسیب های اجتماعی در منطقه ۱۹

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ اعلام کرد: طرح ضربتی جمع آوری کلونی‌های آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی افراد آسیب دیده در راستای صیانت از محلات و حقوق شهروندی در ناحیه چهار اجرا شد.

حسین اخگر پور با اشاره به تأکید شهردار تهران مبنی بر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: در این طرح ضمن شناسایی آسیب‌دیدگان اجتماعی، جذب، جمع‌آوری و ساماندهی افراد آسیب‌دیده و صیانت از محلات در این مسیر طی خواهد شد.

به گفته وی، شناسایی پاتوق‌ها، نا امن سازی برای این افراد، مراقبت دائمی از نقاط آسیب، بهسازی فضاهای بی دفاع شهری، شناسایی زباله گردها و مراکز غیر مجاز خرید و فروش ضایعات از جمله اقدامات در مرحله اول است.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم، جذب و جمع آوری افراد آسیب دیده است، افزود: جذب افراد جامعه هدف توسط گشت حامی شهر، غربالگری اولیه افراد جمع آوری شده در پایگاه خدمات اجتماعی منطقه، جمع آوری زباله گردهای غیرمجاز و توقیف بار زباله گردها و ارجاع بار به ایستگاه‌های میانی مدیریت پسماند از نکات مهم گام دوم است.

اخگر پور تصریح کرد: مرحله صیانت از محلات آخرین گام این اتفاق است که با استفاده از ظرفیت مساجد و هیات‌های محلی از محلات یکپارچه مراقبت خواهیم کرد.

براساس این گزارش طی دو مرحله در راستای ساماندهی کتفی و کولی‌ها و پسماندهای غیر مجاز ۲۶ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم انواع پسماند در محدوده شهرک مرتضی گرد خیابان گل سرخ داخل دو گاراژ با ۲۵ سرویس جمع آوری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها