یک جنبه منفی درباره نوشیدن قهوه که علیه شما کار می‌کند


یک جنبه منفی درباره نوشیدن قهوه که علیه شما کار می‌کند

قهوه فواید زیادی دارد، اما یک جنبه منفی نیز وجود دارد که ممکن است علیه شما کار کند.

به گزارش بهداشت نیوز قهوه، نوشابه، چای یا یک نوشیدنی انرژی زا، بسیاری از ما در جستجوی کافئین برای شروع روز خود هستیم. و همانطور که اکثر ما می دانیم، فواید آن فوق العاده است. بر اساس یک بررسی جامع از حدود صد مطالعه منتشر شده در مجله علمی Nutrition، کافئین به موارد زیر مشخص شده است:

افزایش سطح انرژی
کاهش خستگی
بهبود عملکرد فیزیکی، شناختی و حرکتی
کمک به حافظه کوتاه مدت، حل مسئله، تصمیم گیری و تمرکز.

این نکته منفی است و یک دلیل بزرگ برای اینکه چرا باید کافئین را کاهش دهید: در حالی که تکیه بر کافئین ممکن است به ما کمک کند روی وظایف تمرکز کنیم، کافئین بیش از حد ممکن است در واقع به خلاقیت ما آسیب برساند. بخشی از مغز ما که دوست دارد ایده‌ها و راه‌حل‌های فکری را به روش‌های جدید بررسی کند، ممکن است در هنگام مصرف بیش از حد کافئین ضربه بخورد.

چگونه کافئین ممکن است به خلاقیت شما آسیب برساند
خلاقیت ترکیب ایده های قدیمی برای خلق ایده های جدید است. این کار با استراحت از کار اصلی شروع می شود و اجازه می دهد ذهن شما آزاد شود. وقت گذاشتن برای تنهایی با افکارتان می تواند به شکل گیری ارتباطات جدید کمک کند. بنابراین سوال بزرگ این است که آیا کافئین می‌تواند خلاقیت را تقویت کند و ایده‌های جدیدی را در زمانی که ما به شدت متمرکز هستیم مطرح کند؟ علم می گوید نه.

استراحت کردن از حل مسئله یا کار کردن روی یک کار و اجازه دادن به ذهن ما به سمت چیزی نامربوط می تواند به بینش های خلاقانه تر و راه حل های تخیلی منجر شود. تحقیقات منتشر شده در Psychological Science نشان داد شرکت‌کنندگانی که درگیر یک کار ساده بودند که به ذهن‌شان اجازه می‌داد سرگردان شود، در یک کار تفکر خلاق بهتر عمل کردند. جالب اینجاست که هر چه ذهن آنها در زمان استراحت بیشتر آزاد باشد، در این کار خلاقانه بهتر عمل می کنند.

کافئین می تواند با افزایش تمرکز در مغز، خلاقیت را مختل کند. هنگامی که کافئین مصرف می کنید، ذهن شما نمی تواند آزاد شود، زیرا تمام انرژی شما به سمت کار فعلی معطوف می‌شود. این امر برقراری ارتباط بین ایده های مختلف را دشوار می کند زیرا کافئین مغز شما را به حالت تمرکز بیش از حد می رساند.

زمانی که کافئین می‌تواند به خلاقیت شما کمک کند
خلاقیت و ایده های تازه شما تاثیری نخواهد داشت اگر فقط در ذهن شما باشد. آنها باید در دنیای فیزیکی ظهور کنند. هنگامی که چیزی درخشان را کشف کردید، زمان آن است که آن را عملی کنید.

اینجاست که کافئین وارد می‌شود. ذهن شما را تحریک می‌کند تا روی کار تمرکز کند و به شما کمک می‌کند تا انگیزه بیشتری برای دیدن فرآیند خلاقانه و اجرای ایده‌های خود داشته باشید. در نتیجه، احتمال بیشتری وجود دارد که نتایج ملموسی به دست آورید و تخیل خود را به واقعیت تبدیل کنید.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد خلاق کافئین مصرف می کنند – نه برای تصور ایده های جدید، بلکه برای تحقق بخشیدن به ایده های موجود خود.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان